am cumparat o autobasculanta de la o societate care nu este dealer autorizat , careia i s-a spart blocul motor dupa doar 10 luni de la utilizare. Fiind in perioada de garantie cine are obligatia sa-mi repare autobasculanta: vanzatorul, conform contractului de vanzare-*cumparare sau reprezentanta autorizata la care am facut toate servicurile obligatorii. Mentionez faptul ca reprezentanta nu neaga faptul ca are obligatia de reparare in garantie, dar refuza repararea din motive de utilizare necorespunzatoare. In aceste conditii, ce baza legala am pt. a da in judecata reprezentanta? toata lumea e de parare ca trebuie sa raspunda reprezentanta, desi garantia este anexa la contractul-de vanzare-cumparare? De ce?
Prin contractul de vanzare-cumparare ati primit o dubla garantie: una de la vanzator si alta de la reprezentanta pentru ca reprezentanta i-a dat acasta garantie cumparatorului.
Daca autobasculanta este in garantie ar trebui sa raspunda reprezentanta. In caz de refuz, puteti sa-i chemati sa raspunda in solidar si vanzatorul si reprezentanta. N-are decat vanzatorul sa se indrepte apoi impotriva reprezentantei.
In momentul in care ati cumparat autobasculanta, v-ati subrogat in toate drepturile si obligatiile vanzatorului.
Din moment ce garantia vanzatorului era recunoscuta de cumparator, nu vad de ce nu ar fi recunoscuta si garantia dumneavoastra.
In alta ordine de idei, din ceea ce prezentati, reiese faptul ca reprezentanta nici nu sustine faptul ca ei nu ar fi raspunzatori, ci doar faptul ca autobasculanta nu a fost utilizata corespunzator.
In acest caz, personal consider ca ar trebui actionata in judecata reprezentanta, iar in paralel chemata in garantie si vanzatorul. Veti solicita instantei numirea unui expert tehnic independent, care sa stabileasca in ce moment si din ce cauza s-au produs defectiunile si daca acestea au rezultat in urma unei utilizari normale si firesti a autobasculantei.
In acest fel se va determina carei parti ii revine obligatia de a va repara autobasculanta. Vanzatorului, reprezentantei sau chiar dumneavoastra.
Adresati-va unui avocat si veti fi informata mult mai amplu asupra procedurilor.
Mult succes!
Mai întâi notificaţi reprezentanţa în scris, menţionând defecţiunile constatate şi alăturaţi factura şi garanţia oferită.
Aşteptaţi un răspuns în scris de la aceasta şi dacă este nefavorabil, adresaţi-vă în scris vânzătorului solicitându-i acestuia să suporte cval. reparaţiilor în baza garanţiei acordate de acesta la vânzare, iar în caz contrar să vă comunice refuzul motivat. Dacă şi acesta vă dă un răspuns negativ, adresaţi-vă instanţei chemând în judecată atât reprezentanţa în baza garanţiei date de service cât şi vânzătorul în baza contractului de vânzare-cumpărare prin care v-a acordat garanţie şi care, oricum răspundea pentru viciile ascunse ale bunului vândut.
Pentru asta trebuie să fiţi siguri că defecţiunea se datorează viciilor bunului şi nu unei utilizări necorespunzătoare a maşinii, pentru care nici unul din cei doi - vânzătorul sau reprezentanţa - nu sunt obligaţi să remedieze defecţiunea!;)
În instanţă veţi solicita o expertiză tehnică pentru stabilirea motivului apariţiei defecţiunii.
Defectiune frane!
corinteanu
buna ziua!
am cumparat o masina direct de la dealer in decembrie 2009 iar in martie 2010 s-a produs o defectiune la sistemul de franare, iar la service i-au ... (vezi toată discuția)