La fiecare factura de achizitie obiecte de inventar, le-am dat in folosinta
603=303 ( valoarea obiectului fara tva). Asta este tot ce am facut eu la obiectele de inventar ale anului 2010.
Am inteles ca ar fi trebuit sa fac si:
8035= 999 ( valoarea facturii fara tva).
Apoi urmaresc cand implinesc anul, si le casez : 999=8035 (valoarea facturii fara Tva).
Este insuficienta doar inregistrarea facuta de mine: 603= 303?
Dupa ce le dai in folosinta obiectele de inventar trebuie urmarite extrabilantier de aceea se intocmeste acea blanta de ordine si evidenta prin debitarea contului 8035. In acest fel vei vedea in permanenta rulajul / valoarea obiectelor de inventar care se folosesc in firma....
Nu e gresit..e pur si simplu incomplet. Conform ordinului 3055/2009 trebuie sa tii grupa 80"Conturi in afara bilantului"...deci ar trebui sa completezi aceasta balanta de ordine si evidenta...Ar trebuie sa o completezi sa nu ti-o ceara cineva la un eventual control...oricum nu e mare lucru si ce e in plus nu strica!
Doar ca in clasa 8 conturile sunt extrabilantiere, asa cum am mai spus. La ele nu se aplica regula "debit=credit". Contarile cu aceste conturi nu se fac in partida dubla, deci nu se pun in corespondenta cu alt cont. In debitul lor este o intrare intr-o evidenta (de ex. obiecte de inventar date in folosinta), iar pe credit se pun iesirile din acea evidenta (cand ob.de inventar se caseaza sau se vinde).
Notele contabile cu aceste conturi sunt de forma:
8035=null cu suma1 (intrare in evidenta)
null=8035 cu suma 2 (iesire din evidenta)
O inregistrare de genul 8035=999 se face doar in momentul in care programul tau nu cunoaste aceasta regula si atunci trebuie sa pui un cont corespondent ...si atunci se pune ceva de genu 8035=999 sau 8035=888... sper sa iti fie de folos
Multumesc frumos pentru raspuns.
Da, programul meu de conta nu a facut aceasta operatie, si m-am trezit ca trebuie sa o fac eu manual.
Asa ca trebuie sa iau la mana fiecare factura din 2010 si sa fac 8035= 999.
Problema este ca nici in prezent nu-mi genereaza aceasta nota.
PS:
Daca firma e mica-mica, cu un singur angajat mai tb. sa tina aceasta balanta de ordine si evidenta? Am citit Ordinul 3055/2009 , dar am inteles ca numai pentru firmele mari se aplica conturile sin grupa 80"Conturi in afara bilantului"...
eu am un singur angajat si contabila mea asa tine , folosint contul 8035, dar asta se intampla de un an de cand am schimbat contabilul, inainte nu s-a folosit niciodata acest cont si nu am avut nici-o problema.
Ce as dori sa stiu este cum le casam aceste ob de inventar?