avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1077 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Desfiintare CMI?
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Desfiintare CMI?

Buna ziua, sunt medic dentist si functionez ca CMI.
Cabinetul(apartamentul) in care imi desfasor activitatea este propietatea Cmi-ului(a fost cumparat cu un credit luat pe Cmi).
Vreau sa inchid Cmi-ul ce se intampla cu apartamentul?
Sau altfel spus ce posibilitati am sa trec apartamentul din proprietatea Cmi-ului in proprietatea mea ca si persoana fizica?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Cel mai recent răspuns: drcri , utilizator 14:41, 15 Februarie 2011
doar patrimoniul ONG-urilor se distribuie altor ONG-uri ori statului, dupa desfiintarea acestora, iar pentru organizatiile/societatile care au scop obtinerea de profit, patrimoniul se distribuie in functie de participarea la capital (actiuni/parti sociale) a fiecarui actionar/asociat ;) .... deci, si la CMI se distribuie patrimoniul ca nu este ONG ;)
Ultima modificare: Vineri, 11 Februarie 2011
ContSters161855, utilizator
d_ilie_cristian a scris:

doar patrimoniul ONG-urilor se distribuie altor ONG-uri ori statului, dupa desfiintarea acestora, iar pentru organizatiile/societatile care au scop obtinerea de profit, patrimoniul se distribuie in functie de participarea la capital (actiuni/parti sociale) a fiecarui actionar/asociat ;) .... deci, si la CMI se distribuie patrimoniul ca nu este ONG ;)

ok, se distribuie asociatiilor, dar cum ramane cu contabilitatea? ce ma fac daca trebuie sa platesc 16% impozit din valoarea apartamentului???
Multumesc anticipat pentru raspuns!
taxele si impozitele oricum vor trebui platite pana la radierea cabinetului (ori doar pana la declararea falimentului, nu stiu sigur), iar abia dupa plata tutror datoriilor fata de bugetul de stat, dar si a datoriilor comerciale se poate constata daca mai sunt active de distribuit asociatilor

pentru intrarea in faliment trebuie facuta cerere la tribunalul din localitatea unde isi are sediul cabinetul, iar judecatorul sindic va desemna un practician in insolventa pentru lichidarea cabinetului

practicianul in insolventa (lichidatorul) va fi administratorul cabinetului pana la radierea din registrul unde a fost inregistrat si, acesta va raspunde de tinerea contabilitatii pe tot parcursul desfasurarii procedurii de lichidare

odata radiat cabinetul din registru unde este inregistrat, toate registrele contabile vor fi predate de persoana responsabila tinerii contabilitatii (lichidatorul) catre autoritatile de stat pentru conservarea acestora pentru o perioada de 5 (sau 10 ani, nu mai stiu sigur), iar statele de plata timp de 50 de ani ;)

in concluzie, odata numit lichidatorul, acesta se va ocupa de toate operatiile necesare lichidarii
inca ceva... toate cheltuilelile aferente lichidarii sunt platite din patrimoniul cabinetului persoana juridica ;)

puteti consulta legea 85/2006 privind procedura insolventei: [ link extern ]
Ultima modificare: Marți, 15 Februarie 2011
ContSters161855, utilizator
multumesc frumos pentru info!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Radiere firma cu datorii capucino capucino Buna ziua. Azi am aflat ca 2 societati , care au avut datorii la societatea mea au fost radiate in cursul anului 2012. Cum se poate asta? DIn cate cunosc, ... (vezi toată discuția)
Raport si bilant de lichidare babaangi babaangi Buna ziua! Am o firma de 1 an, care nu a avut activitate (totul este pe zero). Am inceput procedurile de lichidare si radiere. Nu am lichidator. Pana acum am ... (vezi toată discuția)
Lichidare cabinet lichidator sca baloisibaloi sca baloisibaloi Bun[ ziua dragi colegi, Spre rusinea mea sunt ]ntr-un impas, situa\'ie din care vreau s[ ies cu ajutorul vostru. Cei care lucrați în bransă cu mine ... (vezi toată discuția)