In data de ... la orele 23,30, soferul X vireaza dinspre bulevard dreapta si intra pe o straduta.
X se asigura si cedeaza trecerea unei femei dupa care porneste mai departe.
La cca. 5-7 secuinde aude o bufnitura din partea stanga spre spatele masinii.
X se da jos si observa o persoana, o bicicleta cu furca rupta + aripa stanga spate superioara partea finala infundata.
Biciclistul e sub influenta alcoolului (ulterior se stabileste 0,6 la mie in aer expirat)
------------------------------
Astfel, biciclistul venea din stanga cu mare viteza perpendicular pe masina (nu avea clacson+semnalizare+nu avea haine fluorescente+afara era intuneric iar lumina felinarelor era estompata de frunzisul des al copacilor)
Soferul nu a observat nici o prezenta din stanga.
In mod evident, biciclistul a observat masina deoarece era in fata sa, fiind de culoare alba, deci vizibila, si avand luminile in functiune. El a vazut masina si nu a pus frana pentru ca a considerat ca pana va ajunge el, masina va fi trecut. Ceea ce nu a observat biciclistul au fost stalpisorii(de culoare inchisa-neagra), pe care i-a vazut in ultimul moment si astfel, a schimbat brusc directia de mers inspre stanga, lovind practic aripa din spate partea finala a autovehiculului care trecuse.
________________
Din punctul de vedere al biciclistului, nu este caz fortuit. ;)
Ce s-a stabilit in procesul verbal de constatare? Daca s-a stabilit culpa soferului, a fost contestat procesul-verbal?
In nici un caz nu poate fi vorba despre caz fortuit in aceasta speta. Conform celor expuse de dumneavoastra, toata raspunderea revine biciclistului, deoarece: autoturismul avea prioritate (venea din dreapta de pe bulevard si a intrat pe o straduta, care, de regula, are semnul "cedeaza trecerea" sau semnul "stop"), biciclistul consumase alcool, biciclistul nu s-a asigurat la intrarea in intersectie, a gresit directia de mers si a lovit masina. Astfel, el va raspunde penal si civil. Raspunderea penala este pentru consum de alcool si circulatie pe drumuri publice, iar raspunderea civila este fata de proprietarul autoturismului, caruia va trebui sa-i repare prejudiciul cauzat.
singura problema este ca straduta aceea pare -ca stare fizica- a fi un fel de bresa care desparte trotuarul;
trotuarul este despartit de straduta prin niste stalpisori de o parte si de alta a acelei alei.
nu exista insa vreun indicator
nu poti sa spui ca ar fi nici straduta si nici trotuar;
este o alee prin care toate autovehiculele circula pentru a ajunge la parcare si la blocurile din zona.
In concluzie, consider ca este un drum public.
Chiar daca prin absurd ar fi trebuit ca autovehiculul sa dea prioritate, in cazul de fata nu se pune problema, deoarece bicicleta a intrat in auto, si a intrat chiar in partea in aripa din spate partea finala, fara sa franeze etc.