avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 393 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Retinerea contributiei de somaj in cazul pensionarilor
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Retinerea contributiei de somaj in cazul pensionarilor

Buna ziua! Va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea intrebare. Sunt o educatoare si am iesit la pensie anticipata din invatamant in 2009. In acest moment inca mai lucrez ca educatoare, sunt incadrata cu decizie de angajare in anul scolar 2010-2011. Intrebarea mea: este normal sa mi se retina ajutorul de somaj de 0,50%? Astept raspuns. Va multumesc!
Salariatilor care sunt si pensionari nu li se retine contributia pentru somaj. Ei nu mai pot beneficia de indemnizatie de somaj.
Imi puteti spune exact in ce lege este prevazut acest lucru?
Va multumesc.
teo1980 a scris:

Imi puteti spune exact in ce lege este prevazut acest lucru?
Va multumesc.




Legea 76/2002
Art. 18. - (1) In sistemul asigurarilor pentru somaj sunt asigurate, in conditiile prezentei legi, persoanele fizice, denumite in continuare asigurati.
(2) Asiguratii pot fi:
a) cetatenii romani care sunt incadrati in munca sau realizeaza venituri in Romania, in conditiile legii, cu exceptia persoanelor care au calitatea de pensionari;
Multumesc foarte mult pentru raspuns. O zi buna!
Stimata doamna,mi se pare ca va aflati intr-o situatie de incompatibilitate deoarece persoanele PENSIONATE ANTICIPAT NU
AU DREPTUL SA MAI LUCREZE,mai ales cu contract individual de
munca!Atentie,la casa de pensii se urmareste treaba asta dupa co-
dul numeric personal!!
Ar fi mai bine sa cititi noua lege a pensiilor ca sa nu aveti surprize neplacute.

Alte discuții în legătură

Drept de munca la pensie anticipata adriana2608 adriana2608 Sunt pensionata anticipat si doresc sa stiu daca pot lucra cu contract de conventie civila. (vezi toată discuția)