avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 508 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Retinerea contributiei de somaj in cazul pensionarilor
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Retinerea contributiei de somaj in cazul pensionarilor

Buna ziua! Va rog sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea intrebare. Sunt o educatoare si am iesit la pensie anticipata din invatamant in 2009. In acest moment inca mai lucrez ca educatoare, sunt incadrata cu decizie de angajare in anul scolar 2010-2011. Intrebarea mea: este normal sa mi se retina ajutorul de somaj de 0,50%? Astept raspuns. Va multumesc!
acasa@moucha.org:
1. @teo1980 nu a spus ca vrea sa cumuleze pensia cu venitul respectiv (daca este asa aveti dreptate dvs.).
2. Beneficiarii de pensie anticipata sau anticipata partiala pot obtine venituri pentru care exista asigurarea obligatorie daca suspenda pensia pe aceasta perioada. Pe aceasta perioada nu li se retine contributia pentru somaj.
OK,intrebarea petentei este oarecum eliptica: este pensionara cu
pensie anticipata din anul 2009!!Nu spune daca pensia este in plata sau a solicitat suspendarea platii pensiei anticipate in anul scolar
2010 - 2011,asa cum ar fi fost corect.Nu vad rostul unei pensionari
anticipate daca inca vrei sa mai lucrezi!?
A doua parte a discutiei,referitoare la plata contributiei pentru
somaj de catre pensionarii reangajati,tine nu numai de LEGE dar si de LOGICA: niciodata un pensionar nu va avea statutul social
de somer!!
Revin cu o completare: conform prevederilor art.114,al.1,lit."b" din
Legea nr.263/2010 privind pensiile,"este interzis cumulul pensiei anticipate cu venituri obtinute in calitate de asigurat obligatoriu
(SALARIAT CU CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCA!) al sistemului
unitar de pensii publice,cu exceptia consilierilor locali sau judeteni
..."