Buna ziua! Legat de comertul electronic... un client a cumparat o jucarie de la un magazin online, s-a jucat o luna de zile cu ea, apoi a dat telefon ca "s-a stricat, nu a tinut nici macar o luna..." si ameninta cu Protectia Consumatorului. Produsul respectiv e in general rezistent, dar daca e lovit, ca orice jucarie, se strica.
Produsul nu a venit insotit de garantie.
Magazinul e obligat sa despagubeasca pe orice cumparator care, opate si cu rea-credina, strica o jucarie si vrea alta? Dar daca produsul a fost stricat de copil, caruia ii este frica sa-i spuna adevarul parintilor pentru a nu il certa?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Succes!
fara contract de garantie, ori clauze prevazute in contractul de vanzare-cumparare vanzatorul nu isi asuma raspunderea pentru eventualele defecte aparute la produsul cumparat ;)
iar pe de-asupra, daca exista contract de garantie trebuie efetuata o expertiza tehnica asupra produsului stricat pentru determinarea cauzelor... ceea ce ar trebui sa faca protectia consumatorului pentru a stabili daca este de vina producatorul ;)
Garantia este obligatorie, cu atat mai mult cu cat e vorba de un consumator.
Pentru modalitate de remediere a defectiunii, termene si sanctiuni a se vedea Legea 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, cu atat mai mult cu cat se pare ca sunteti vanzator si poate sa va foloseasca si in viitor.