otto2007 a scris:
Buna ziua,
Ce poate face un expert contabil care trebuie sa efectuieze o expertiza contabila judiciara si persoana juridica ce ar trebui sa detina actele si sa le puna la dispozitia expertului sustine ca nu le are?( motivand ca este vina salariatilor care nu au predat documentele la schimbarea din functie iar cei care au preluat functia nu au facut proces- verbal de predare primire)
În cazuri cu totul deosebite, expertul(ţii) contabil(i) se poate (pot) afla în imposibilitatea întocmirii unui raport de expertiză contabilă, datorită inexistenţei documentelor justificative şi/sau evidenţelor contabile care să ateste evenimentele şi tranzacţiile supuse expertizării. În astfel de cazuri se va întocmi un „RAPORT DE IMPOSIBILITATE A EFECTUÃRII EXPERTIZEI CONTA-BILE”, care va avea aceeaşi structură ca un raport de expertiză contabilă obişnuit (necalificat), dar care, în capitolele II „DESFêURAREA EXPERTIZEI CONTABILE” şi III „CONCLUZII”, va prezenta justificat şi fundamentat cauzele care conduc la imposibilitatea efectuării expertizei contabile «comandate» de beneficiarul acestuia.
NORMA: Redactarea raportului de expertiză contabilă
Lucrările şi concluziile expertizei contabile se consemnează într-un raport scris care trebuie să cuprindă cel puţin trei capitole: Capitolul I, INTRODUCERE, Capitolul II, DESFêURAREA EXPERTIZEI CONTABILE şi Capitolul III, CONCLUZII.
Când au fost numiţi sau angajaţi mai mulţi experţi contabili în aceeaşi cauză, se întocmeşte un singur raport de expertiză contabilă. Dacă sunt deosebiri de păreri între experţi, opiniile separate trebuie consemnate în cuprinsul raportului de expertiză contabilă sau într-o anexă a acestuia.
Semnarea şi depunerea raportului de expertiză contabilă
Raportul de expertiză contabilă se parafează şi se semnează filă de filă, inclusiv anexele.
Raportul de expertiză contabilă se depune la beneficiarul acestuia în termenul legal sau contractual