sunt utilizator nou pe acest forum si am vazut ca subiectele sunt diverse.
As avea si eu o intrebare care pentru multi poate parea o intrebare stupida.
La o societate SRL, asociati sunt 2 persoane. Acum 3 aNI unul din asociati, care era si administrator a decedat.
Problema este ca in trei ani nu s-au facut nici un fel de modificari la ORC, nici pentru succesiunea partilor sociale nici pentru numirea unui alt administrator.
Vom aNGAJA un jurist pentru a rezolva toate aceste aspecte, dar pana atunci as vrea sa stiu care este cea mai rea varianta? Amenzi? Mentionez ca societatea nu a avut activitate prea multa, dar nici pe 0 nu a fost (salarii, 2,3 facturi de vanzare, cateva de achizitie materiale, marfa).
banuiesc ca cel mai rau vi se poate intampla de la finante, adica daca in acesti ani nu au fost depuse declaratii si tot felul de bilanturi apareti sigur cu probleme la ei.
scoateti mai intai un certif constat de la ORC sa vedeti cum stati, apoi trebe intrebat la finante, poate chiar v-au venit deja titluri executori pentru impozitele neplatite.
Daca administratorul a murit si totusi aceste impozite si declaratiile sunt la zi, eu as zice sa incepeti prin numirea unui nou administrator si apoi sa demarati actele de succesiune.
nu ati spus daca prin actul constitutiv societatea putea sa-si continue activitatea doar cu un asociat sau cu mostenitorii asociatului decedat si daca se dizolva sau nu prin decesul unui asociat.
eu cred ca ar trebui sa verificati taxele si impozitele intai, sa achitati ce e restant, sa vedeti ce spune actul constutiv despre continuarea societatii in aceste conditii si apoi vedeti si cand e momentul sa fie dezbatuta succesiunea.
Pe langa problemele de la finante, daca nu au fost depuse toate documentele necesare si nu s-au platit taxele aferente (Registrul Comertului poate in acest caz sa ceara dizolvarea din oficiu a societatii dvs.), mai puteti intampina probleme si la Registrul Comertului, atunci cand veti merge sa inregistrati numirea noului administrator ( e posibil ca judecatorul delegat sa va ridice din oficiu orice problema legata de faptul ca nu s-a intreprins nimic timp de trei ani). Cine a semnat pana acum toate documentele? Daca cineva a semnat toate documentele fara sa aiba asemenea atributie expres atribuita atunci poate intra situatia in sfera dreptului penal.
Parerea mea este ca daca administratorul decedat are inca mandatul neexpirat, in momentul expirarii acestuia sa mergeti cu o Hotarare a Asociatilor societatii de numire a altui administrator, fara a face nicio mentiune despre decesul celuilalt administrator. Daca nimeni nu sesizeaza faptul ca nu ati fost acoperiti timp de trei ani, atunci totul va fi in regula.Iar dupa numirea unui alt administrator se va regla tot. Aveti, totusi grija sa aveti totul in regula cu administratia financiara.
La aadministratie si peste tot s-au depus toate declaratiile s-au platit toate darile deci nu sunt probleme in aceasta sfera.
Toate documentele au fost semnate de catre celalalt asociat. In toate actele unde s-a putut am trecut functia de... asociat si nu de administrator. Dar in bilant totusi apare la administrator.
Frica imi este de ORC cand ma voi duce sa numesc alt administrator, succesiunea exista dar nu este inregistrata.
La RC nu vad ce probleme ar putea aparea. Acolo termenele sunt legate numai de hotararea AGA/CA, nu de alte evenimente. In plus, atunci cand din diverse motive nu mai exista administrator inregistrat, la SRL se considera ca asociatii si-au increditat reciproc administrarea societatii, deci oricare o poate administra.