Pentru serviciile prestate am emis facturi care nu mi-au fost achitate de mai mult de 5 luni,deci nu am putut emite chitanta aferenta acestor facturi.Intrebarea mea este: cand le introduc in contabilitate ? Este considerat venit dupa incasarea contravalorii facturilor si emiterea chitantelor aferente sau se considera venit din momentul emiterii facturii necontand incasarea valorii acestora.
Ce fel de declaratii trebuie sa depun si termenul acestora daca eu mi-am inceput activitatea in iunie 2010?
Va multumesc frumos.
In contabilitate le introduceti oricum si vor fi prinse la facturi neincasate. Dupa o luna de la neplata trebuia trimisa notificare beneficiarului si ulterior actiune in instanta.
Facturile sunt incasate si neincasate (cu chitanta sau fara). Normal ca nu sunt inca venit, nefiind incasate.
In registrul de incasari si cheltuieli nu treci decit ceea ce ai incasat pe chitanta (la incasari, evident). Ar fi bine sa-ti faci, pe o foaie separata, o evidenta a facturilor (pentru cine, suma, data eliberarii, data platii) asa iti va fi mai usor sa nu le uiti si sa-i contactezi pe respectivii pentru plata.
In afara de 329A/B, mai ai de depus declaratia 200 pentru 2010 (pina la 15 mai) dar mai bine pina la 15 martie, ca sa poti face si estimarea pe 2011 si cu ambele sa te duci la sanatate. Sanatatea se plateste pina pe 15 martie (5.5%), altfel se platesc penalizari. La fisc, la fel se plateste pina la 15 martie (primul trimestru).
Sumele platite la sanatate si pensie sint deductibile.
Daca ai si contract de munca, nu platesti la pensie.