avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 478 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Hotarare de consiliu local - arhitect-sef
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Hotarare de consiliu local - arhitect-sef

Consiliul local da o hotarare in noiembrie 2010 pentru crearea structurii de specialitate pe linie de urbanism privind preluarea atributiilor arhitectului sef.
Va rog sa-mi spuneti daca trebuia emisa si o dispozitie a primarului prin care se preiau aceste atributii si daca da conform carei legi este obligat s-o faca.
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: oxi , utilizator 14:13, 2 Martie 2011
Sa o luam cu inceputul . Prin HCL cum s-a constituit? serviciu, birou sau comp-artiment. este foarte important acest lucru. Daca este serviciu beneficiaza de 30% spor de conducere, pentru birou 25% iar daca a fost constituit ca si compartiment atunci beneficiaza de 15% Aceasta indemnizatie de 15% este valabila la comuna. La nivel de oras functia de arhitect sef este functie specifica si este asimilata functiei publice de sef serviciu. Avand in vedere ca aceasta structura este constituita prin HCL(exista avizul ANFP?), sunt doua posibilitati de rezolvare: 1. Pentru sef serviciu/birou ,daca in cadrul institutiei exista persoana care indeplineste conditiile specifice pentru ocuparea postului se solicita avizul ANFP pentru promovare temporara in conditiile art. 92 din Legea 188/1999 si art. 25 din legea 284/2010 dupa care se emite dispozitie de numire in functie pana la ocuparea prin concurs a postului. 2. Pentru compartiment se desemneaza prin dispozitia primarului o persoana responsabila cu drept de semnatura in domeniul urbanismului si amenajarea teritoriului, acesta beneficiaza de o indemnizatie de conducere de 15% din salariul brut de incadrare. Dupa legea 284/2010 la clasa de salarizare corespunzatoare clasei si gradului profesional se adauga gradatia corespunzatoare transei de vechime plus 4 clase succesive de salarizare pentru indemnizatia de conducere.3 Actele normative sunt Legea 350/2001 si legea 50/1991 ambele cu modificarile si completarile ulterioare.
Revin cu o completare deoarece am pierdut din vedere un aspect Se mai poate organiza si concurs. Ordonanta 34/2009 da posibilitatea organizarii concursului pentru ocuparea postului de sef birou sef serviciu (arhitect sef) in anul 2011. Solicitati prin adresa ANFP-ului sa organizeze concurs pentru aceasta functie. Dvs. (institutia) aveti obligatia sa comunicati ANFP conditiile generale si specifice pentru ocuparea functiei de conducere, bibliografia si membrii in comisia de concurs si comisia de contestatii. HGR nr. 611/2008 actualizata. Sfatul meu este sa provovati temporar pana laq ocuparea prin oncurs a postului o persoana din cadrul institutiei daca indeplineste cconditile. Poate anul viitor se modifica din nou legea 188/1999 si organizati concursul dvs. si nu ANFP.
Va dau mai multe detalii:
Conform Hotararii nr.23/29 noiembrie 2010, se infiinteaza in cadrul compartimentului –cadastru si amenajarea teritoriului structura de specialitate pentru indeplinirea atributiilor aflate in responsabilitatea arhitectului sef .
Conform Normelor Metodologice de aplicare a Legii 50/1991 care spune la :
ARTICOLUL 8 ,b) (4) Functia de arhitect-sef se echivaleaza dupa cum urmeaza:
- sef birou, pentru persoanele cu responsabilitate in domeniul amenajarii teritoriului, urbanismului si al autorizarii executarii lucrarilor de constructii din cadrul primariei de comuna.

Conform : 45: din Legea 50/1991 care spune urmatorul lucru.

(5) Functia de arhitect-sef, prevazuta la alin. (1), se inscrie in nomenclatorul functiilor de conducere din cadrul aparatului propriu al consiliilor judetene si locale si se echivaleaza dupa cum urmeaza:
- sef birou, pentru persoanele cu responsabilitate in domeniul amenajarii teritoriului, urbanismului si al autorizarii executarii lucrarilor de constructii din cadrul primariilor de comuna, sefi ai structurilor de specialitate organizate la nivelul acestora, in conditiile prevazute la alin. (2).

Conform Ordonantei de urgenta 7 din 2 februarie 2011 (OUG 7/2011)
pentru modificarea si completarea Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul
Articolul 36, se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 36. - (1) În cadrul aparatului propriu al preşedintelui consiliului judeţean,
respectiv în aparatul de specialitate al primarului / primarului general al municipiului Bucureşti, se organizează şi funcţionează, potrivit legii, structuri de specialitate în domeniul amenajării teritoriului şi urbanismului. În cazul judeţelor şi municipiilor structura responsabilă se organizează ca direcţie generală sau direcţie, în cazul oraşelor structura responsabilă se organizează ca direcţie sau serviciu, în cazul comunelor structura responsabilă se organizează la nivel de compartiment.
Art.36(10) Pentru comunele care nu aparţin unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară constituite în condiţiile legii în vederea furnizării în comun a serviciilor publice privind planificarea urbană şi teritorială, eliberarea certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire, atribuţiile arhitectului-şef vor fi îndeplinite de către un funcţionar public din
aparatul propriu al primarului, având cursuri de formare profesională în domeniul urbanismului şi autorizării construcţiilor.

Toate aceste acte normative spun foarte clar ca la nivel de comuna structura de specialitate se creaza la nivel de compartiment si de cine trebuie indeplinite aceste atributii.
Problema este ca primarul nu a emis o dispozitie de preluare a acestor atributii.
Si as mai avea o intrebare , cum trebuia facuta reincadrarea mea pe 2011.
Problema dvs.(institutiei) este ca a-ti combinat intr-un birou doua compartimente cu atributii putin diferite. Dumneavoastra sunteti in cauza?. Ce specialitate aveti?. Daca aveti studii superioare de lunga durata in domeniul arhitecturii sau urbanismului si in cadrul acestui compartiment sunteti incadrat pe o functie de clasa I , secretarul comunei face un referat prin care aduce la cunostinta primarului actele normative enuntate de dvs. si se emite dispozitia primarului comunei prin care va desemneaza persoana responsabila in domeniul urbanismului si al autorizarii executarii lucrarilor de constructii din cadrul primariei. La salariul brut de baza(incadrarea de la nivelul lunii decembrie plus sporul de vechime calculat indexat cu 15%) se stabileste clasa de salarizare initiala conform incadrarii la care se adauga clasele se salarizare succesive in functie de gradatie. In cazul cand prin act administrativ conducatorul institutiei va numeste persoana desemnata in domeniul urbanismului la salariul brut de la nivelul lunii decembrie se mai adauga sporul de 15 % iar la clasa de salarizare se mai adauga inca 4 clase succesive ( numai pe perioada cat sunteti desemnata persoana responsabila in domeniul urbanismului si si al autorizarii executarii lucrarilor de constructii) 2. daca incadrarea dumneavoastra este de cadastrist/subinginer si ocupati o functie de inspector de specialitate SSD clasa II este putin mai complicat deoarece nu aveti specializarea necesara ocuparii postului.
Referatul secretarului poate fi cam asa:
In conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991 republicata, privind autorizarea
executarii lucrarilor de constructii si a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului actele intocmite si emise din si in cadrul administratiei publice locale care au ca obiect urbanismul, amenajarea teritoriului si disciplina in constructii sunt semnate de arhitectul sef, secretarul primariei si de catre primar.
La articolul 36 alin. (3) din Legea nr. 350/2001 se specifica ca :”la nivel de
comuna atributiile de arhitect sef vor fi indeplinite de catre un functionar public din cadrul aparatului de specialitate al primarului cu atributii in domeniu si pregatit in acest sens”.
Astfel, se propune desemnarea domnului ............ (de profesie arhitect sau....) inspector clasa I, gradul profesional tr. 3 in cadrul Biroului Urbanism si Amenajarea Teritoriului ......sa indeplineasca aceste atributii. In Anexa nr. 4 lit.”C” nr. crt.8 din OG nr. 6/2007 privind salarizarea functionarilor publici modifcata si completata de OG nr. 9/2008 cu modificarile si completarile ulterioare se stipula ca persoana desemnata cu responsabilitati in domeniul urbanismului, amenajarii teritoriului si al autorizarii executarii lucrarilor de constructii, beneficiaza de indemnizatie de conducere in cuantum de 15% din salariul de incadrare. Avand in vedere ca OG nr. 6 /2007 modificata si completata de 9/2008 a fost abrogata de Legea 330/2009 la randul sau abrogata de Legea 284/2010 se propune stabilirea ca salariul brut sa se calculeze in conformitate cu prevederile actelor normative mai sus enuntate si sa se emita dispozitia de numire a domnului.... ca persoana desemnata.... Dati mai multe detalii si va ajut.



- Conform Organigramei Consiliului Local , Compartimentul Cadastru si Amenajarea Teritoriului are in componenta sa un post de functionar public si anume de referent grad profesional superior.
Conform Statului de Functii a Consiliului Local functia ocupata de mine in acest compartiment este functia publica de executie referent ,gradul profesional superior ,nivelul studiilor superioare de lunga durata.
Am terminat Management si inginerie economica cu licenta data in constructii si am urmat si cursurile in domeniul urbanismului, amenajarii teritoriului si al autorizarii executarii lucrarilor de constructii. Studiile sunt de lunga durata (6ani).
Sunt persoana responsabila in domeniul amenajarii teritoriului, urbanismului si al autorizarii executarii lucrarilor de constructii din cadrul primariei din anul 2005.
In urma acelei hotarari de consiliu prin care s-a creat structura de specialitate , secretarul nu trebuia sa-i aduca la cunostinta primarului ca trebuie emisa o dispozitie prin care sa preiau atributiile arhitectului sef la nivel de comuna. Responsabil cu punerea in aplicare a unei hotarari de consiliu local nu este primarul si atunci cum o pune in aplicare fara o dispozitie in acest sens.
Va multumusc .




Alte discuții în legătură

Responsabil urbanism deliuta deliuta Stie cineva, responsabilul cu urbanismul din cadrul unei primarii de comuna, se reinacadreaza ca,, sef de birou\" conform Legii 50/1991 republicata , cu modif. ... (vezi toată discuția)
Arhitect sef primarie....poate ma juta si pe mine cineva... mihaita10 mihaita10 Buna ziua, Am terminat Facultatea de Stiinte Juridice in 2000 (5 ani), m-am angajat la Primaria unui orasel infiintat in 2004 cu o populatie de 13500 pe ... (vezi toată discuția)
Reincadrare snadica snadica Astazi 15.02.2011 am primit dispozitiile de reincadrare .In dispozitia me scrie functia publica Tehnician cadastru studii medii ,gradatia lipsa , clasa de ... (vezi toată discuția)