avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 2029 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Hotarare de consiliu local - arhitect-sef
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Hotarare de consiliu local - arhitect-sef

Consiliul local da o hotarare in noiembrie 2010 pentru crearea structurii de specialitate pe linie de urbanism privind preluarea atributiilor arhitectului sef.
Va rog sa-mi spuneti daca trebuia emisa si o dispozitie a primarului prin care se preiau aceste atributii si daca da conform carei legi este obligat s-o faca.
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: oxi , utilizator 14:13, 2 Martie 2011
Buna ziua,
revin cu o precizare: am studiat din nou toata legislatia privind urbanismul si amenajarea teritoriului precum si cele privind functiile publice in administratie si am ajuns la concluzia ca dupa umila mea parere sunt toate o varza totala si nu mai intelege nimeni nimic asa ca deocamdata astept vremuri mai bune.
Dar revin cu alta intrebare: care sunt conditiile de promovare rapida din principal in superior,in primul rand si promovare normala in al doilea rand, ma intereseaza pasii de urmat.
La aceasta ora sunt reincadrata in FP de executie CONSILIER I, gradul profesional PRINCIPAL, gradatia 5, clasa de salarizare 42????!!!!!!!!! salariu de baza 1378(inclusiv indemnizatia de conducere de 15%).
Mai am o intrebare: in anul 2012 cand se va face salarizarea dupa clase eu avand 42!!!!!!!(incorect dupa mine) unde se va mai regasii indemnizatia de conducere de 15% cf.OG 9/2008 care se regaseste in Anexa 4 punctul C(8) la Indemnizatii de conducere.
Multumesc mult si speranta moare ultima
Hortensia Oltean Maria
Functia publica a dvs este de executie si beneficiati de un spor de conducere de pana la 15 % din salariul brut de baza. Institutia este de nivel local si chiar daca sa zicem ca acel compartimentul specializat este constituit ca birou nu puteti fi incadrata ca sef birou. De ce va spun acest lucru. In luna iulie 2010 inainte de a se pune in aplicare prevederile OUG nr. 63/2010 am solicitat ANFP si am obtinut avizul acestora pentru infiintarea biroului urbanism amenajarea teritoriului si disciplina in constructii in conditiile in care aceasta structura era constituita ca si compartiment cu 6 functii de executie in subordine din care una era persoana desemnata cu responsabilitati in domeniul urbanismului... ANFP a acordat avizul de infiintare al biroului cu urmatoarele obiectiuni: deoarece la nivelul inst. dvs. este desemnata o persoana cu responsabilitate in acest domeniu nu puteti infiinta functia publica de conducere de sef biroul urbanism, drept pentru care persoana incadrata pe functia de executie de inspector clasa I gradul profesional superior tr. 3 gradatia 5 beneficiaza in continuare de indemnizatia de 15% din salariul brut de incadrare. Dupa care la 1 zi am primit adresa Institutiei Prefectului prin care ne comunica ca pentru comuna noastra s-a alocat un nr. de 30 posturi conform OUG 63/2010. A trebuit sa reorganizez activitatea aparatului de specialitate al primarului renuntand la multe posturi vacante solicitand un nou aviz al ANFP. Revenind la problema noastra Functia de arhitect sef este specificata numai la semnatura pe certificatul de urbanism si autorizatiile de desfiintare/construire. Eventual daca prin dispozitie scrisa primarul v-a imputernicit sa intocmiti procese -verbale de contraventii pentru constructiile ridicate ilegal. In rest imi comunicati unde va mai este necesara ca si titulatura functia de arhitect-sef? Niciunde! va garantez eu. Pentru aprobarea PUG general al comunei este obligatoriu semnatura si parafa unui arhitect nu a dvs. daca nu aveti aceasta specializare. El oricum este aprobat de judet in prima faza iar comuna dvs. il aproba ca si hotarare de consiliu. Nu faceti atata caz de functie. La cat mai puitine semnaturi pe acte cu atat mai bine pentru dvs.
Corect pentu dvs. clasa de salarizare trebuie sa fie 46 nu 42 Adresati prin cerere scrisa primarului despre problema constatata de dvs. poata va modifica dispozitia de reincadrare. Daca nu aveti dreptul sa solicitati in instanta rectificarea dispozitiei . Dar poate nu ajungeti acolo. Cei de la resurse umane in baza unui referat intocmit solicita modificarea dispozitie de reincadrare in sensul ca ".....se va citi corect clasa de salarizare 46"
model de dispozitie de reincadrare conform Legii 284/2010
PRIMARUL COMUNEI.......;JUDETUL......
Avand in vedere:
-prevederile art 11 si 33 din Legea nr. 284/2010 –Legea –cadru privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice;
-prevederile art. 1 si art 4 alin (3) din Legea nr. 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice;
-prevederile art.31 din Legea 188/1999 rep.2 privind Statutul Functionarilor Publici cu modificarile si completarile ulterioare:
-Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice;
-dispozitiile individuale de reincadrare a functionarilor publici in conformitate cu prevederile Legii 330/2009;
-dispozitia primarului nr. 261/19.07.2010 privind diminuarea cu 25% a salariului brut de baza, incepand cu luna iulie 2010;
-prevederile Dispozitiei Primarului comunei ...... nr. 266/14.08.2009 privind desemnarea domnului ..... ca persoana cu responsabilitate in domeniul urbanismului, amenajarii teritoriului si al autorizarii lucrarilor de constructii
-referatul Compartimentului Juridic, Resurse Umane, Registratura si Relatii cu Publicul
-prevederile art.63 alin. (5) lit. “e” din Legea nr. 215/2001 rep.2 privind administratia publica locale cu modificarile si completarile ulterioare;
In temeiul art.68 alin.(1) din Legea nr. 215/2001 rep.2 privind administratia publica locale cu modificarile si completarile ulterioare;

D I S P U N:

Art. 1 Incepand cu luna ianuarie 2011 domnul..........., functionar public in cadrul Compartimentului Urbanism si Amenajarea Teritoriului si Disciplina in
Constructii, se reincadreaza in functia publica de executie de inspector, clasa I, gradul profesional superior, gradatia 5, clasa de salarizare 57 si un salariu brut de baza de 1.544 lei .
Art. 2 Compartimentul Contabilitate-Buget si Compartimentul Juridic, Resurse Umane, Registratura si Relatii cu Publicul vor aduce la indeplinire prevederile prezentei dispozitii.
PRIMAR, Avizeaza pentru legalitate, Secretar.....
Fara falsa modestie Institutia Prefectului nu m-a atacat in contencios pana in prezent nici un act administrativ
Promovarea rapida a fost suspendata anul trecut. Nici anul acesta nu se stie ce se intampla. Oricum aceasta promovare are loc la ANFP nu la dvs la institutie. Nu mai sunt sigura dar parca in HGR 611/2008 sunt descrisi pasii cu promovarea rapida. S-a modificat insa Legea 188/1999 prin Legea 140/2010 in sensul ca art. 65 - pentru promovare in gradul profesional imediat urmator functionarul public trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
-sa aiba cel putin 3 ani vechime in gradul profesional al functiei publice din care promoveaza:
-2 ani vechime in treapta a picat
- obtinerea calificativului "bine" la evaluarea performantelor individuale in ultimii 2 ani calendaristici;
- in cazierul administrativ sa nu aveti sanctiune disciplinara neradiata in conditiile Legii 188/1999 -(se obtine de la ANFP odata cu adresa prin care se solicita reprezentantii ANFP in comisia de concurs si comisia de contestatii)
Buna ziua
In primul rand vreau sa va multumensc din suflet pentru precizarile privind FP de arhitect-sef, dar cu promovarea in grad profesional superior de la PRINCIPAL la SUPERIOR cf. art.65 ,eu in iulie fac 4 ani in FP, am calificativul FB si nu am cazier plus ca am absolvit cursuri profesionale anul trecut organizate de ANFP daca cumva ma puteti indruma cu pasii de urmat .
Vreau sa va comunic ca privind promovarea rapida am fost prinsa in planul de ocupare a functiilor publice pe 2011 si am inteles ca, concursul se organizeaza semestrial si nu pana in 15 august (sper sa fie asa ...daca la vama se poate ?!!!!!) iar la art.70 din L188/1999 actualizata pana in 02.02.2011 se precizeaza:
ART. 70
(1) Pot beneficia de sistemul de promovare rapida in functia publica:
a) persoanele care au absolvit programe organizate, in conditiile legii, pentru obtinerea statutului de manager public;
b) functionarii publici care au promovat concursul prevazut la art. 65 alin. (3)*).
(2) Pot participa la concursul prevazut la alin. (1) lit. b) functionarii publici care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) au cel putin 1 an vechime in gradul profesional al functiei publice din care promoveaza;
b) au obtinut calificativul "foarte bine" la evaluarea performantelor profesionale individuale din ultimul an;
c) nu au in cazierul administrativ o sanctiune disciplinara neradiata in conditiile prezentei legi;
d) au urmat cel putin o forma de perfectionare profesionala in ultimul an*).
(3) Concursul pentru promovarea rapida prevazut la art. 65 alin. (3) se organizeaza anual, de catre Agentia Nationala a Functionarilor Publici, in limita numarului de functii publice rezervate promovarii rapide*).
------------
*) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamt:
Conform art. VI din LEGEA nr. 140 din 7 iulie 2010, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 471 din 8 iulie 2010, aplicarea prevederilor art. 22 alin. (1) lit. o), art. 65 alin. (3) si art. 70 alin. (1) lit. b), alin. (2) si (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta lege, se suspenda pana la data de 31 decembrie 2010
, la noi la CJ s-au anuntat concursuri ptr. promovarea rapida.
Mii de multumiri; Hortensia

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Responsabil urbanism deliuta deliuta Stie cineva, responsabilul cu urbanismul din cadrul unei primarii de comuna, se reinacadreaza ca,, sef de birou\" conform Legii 50/1991 republicata , cu modif. ... (vezi toată discuția)
Arhitect sef primarie....poate ma juta si pe mine cineva... mihaita10 mihaita10 Buna ziua, Am terminat Facultatea de Stiinte Juridice in 2000 (5 ani), m-am angajat la Primaria unui orasel infiintat in 2004 cu o populatie de 13500 pe ... (vezi toată discuția)
Reincadrare snadica snadica Astazi 15.02.2011 am primit dispozitiile de reincadrare .In dispozitia me scrie functia publica Tehnician cadastru studii medii ,gradatia lipsa , clasa de ... (vezi toată discuția)