avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 783 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Hotarare de consiliu local - arhitect-sef
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Hotarare de consiliu local - arhitect-sef

Consiliul local da o hotarare in noiembrie 2010 pentru crearea structurii de specialitate pe linie de urbanism privind preluarea atributiilor arhitectului sef.
Va rog sa-mi spuneti daca trebuia emisa si o dispozitie a primarului prin care se preiau aceste atributii si daca da conform carei legi este obligat s-o faca.
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: oxi , utilizator 14:13, 2 Martie 2011
5) Functia de arhitect-sef, prevazuta la alin. (1), se inscrie in nomenclatorul functiilor de conducere din cadrul aparatului propriu al consiliilor judetene si locale si se echivaleaza dupa cum urmeaza:
-Dupa ce se inscrie in nomenclatorul functiilor de conducere ,deci apare in organigrama consiliului local aceasta functie se trimite pentru aviz la A.N.F.P.aceasta organigrama in care a mai apãrut o functie de conducere pe langa cele care le aveti deja in organigrama ,adica cea de ARHITECT SEF.
Atentie ,aceast post de arhitect sef se poate scoate la concurs sau in lipsa specialistilor se poate face acea asimilare cu functia de sef birou.
Va urez bafta.


Buna ziua,
Eu am terminat facultatea de constructii in 1982 iar din iulie 2007 lucrez in administratia publica locala in urma unui concurs de recrutare organizat pe primarie.S-a dat HCL pentru infiintarea compartimentului de urbanism si achizitii publice cu avizul ANFP, dupa ce am reusit am primit dispozitia primarului privind atributiile de serviciu si fisa postului, deci eu consider ca a fost creata atunci structura de specialitate pentru ca arhitectul sef al judetului dupa comunicarea ca am ocupat acest post mi-a spud sa nu mai solicit nici un aviz de la CJ lucru care se facea pana la angajarea mea cand postul era ocupat de o Dna tehnician cu studii de scurta durata.Deci eu ma ocup de toata bucataria arhitectului sef,dar la nivel de comuna, in 2010 am absolvit un curs de perfectionare in domeniul urbanism si amenajarea teritoriului organizat de ANFP, eu din aprilie 2010 ma tot lupt pentru dreptate
Se da o hotarare de consiliu in care se specifica expre crearea structurii de specialitate privind preluarea atributiilor arhitectului sef la nivel de comuna sau se inscrie in nomenclatorul functiilor de conducere functia de arhitect sef pe care o puteti ocupa prin concurs. Una este infiintarea compartimentului de urbanism ,defapt este una din atributiile consiliului local de a aproba regulamentul de infiintare si organizare a aparatului de specialitate a primarului(compartimente , birouri , servicii,e.t.c.) si alta este infiintarea structurii de specialitate privind preluarea atributiilor arhitectului sef care se face atunci cand la nivel de comuna nu sunt specialisti care nu intrunesc conditiile legale de a ocupa functia de arhitect sef. Apropo , o primarie de comuna are voie la un numar de functii de conducere egal cu 12% din numarul functionarilor publici existenti in cadrul respectivei primarii ,fara a fi pus la calcul functia de secretar de comuna . Deci pe langa functia de secretar organigrama primariei mai poate avea functii de conducere =12% .......
Dupa ce aveti aceasta hotarare care trebuie sa faca referire la art. 45 legea 50/1991 republicata si modificata care spune :
,,(5) Functia de arhitect-sef, prevazuta la alin. (1), se inscrie in nomenclatorul functiilor de conducere din cadrul aparatului propriu al consiliilor judetene si locale si se echivaleaza dupa cum urmeaza:
- sef birou, pentru persoanele cu responsabilitate in domeniul amenajarii teritoriului, urbanismului si al autorizarii executarii lucrarilor de constructii din cadrul primariilor de comuna, sefi ai structurilor de specialitate organizate la nivelul acestora, in conditiile prevazute la alin. (2).
- Conform Ordonantei de urgenta 7 din 2 februarie 2011 (OUG 7/2011)
pentru modificarea si completarea Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul
Art.36(10) Pentru comunele care nu aparţin unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară constituite în condiţiile legii în vederea furnizării în comun a serviciilor publice privind planificarea urbană şi teritorială, eliberarea certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire, atribuţiile arhitectului-şef vor fi îndeplinite de către un funcţionar public din
aparatul propriu al primarului, având cursuri de formare profesională în domeniul urbanismului şi autorizării construcţiilor ,,-puteti sa fiti reincadrata ca sef birou, cu salarizarea aferenta conform legii.

Buna ziua.Am tot citit parerile dvs. cu privire la acest aspect. "Structura de specialitate" din cadrul unei institutii publice locale reprezinta acel serviciu/birou/compartiment. Dar de cele mai multe ori la nivel de comuna este constituit ca si compartiment. Numarul functiilor variaza intre 1 pana la 7 functii de executie plus 1 functie de conducere pentru birou/serviciu. Probleme se pune la modul urmator: "La comuna este obligatoriu ca acea persoana desemnata cu responsabilitate in domeniul urbanismului...sa fie incadrata intr-o functie din clasa I respectiv clasa II cu studii superioare de lunga durata sau scurta durata absolvite cu diploma de licenta in domeniul urbanismului sau amenajarii teritoriului ., gradul profesional superior/principal/asistent ." Functia publica de conducere de Arhitect sef este asimilata ca functie publica de conducere specifica dar este valabila numai de la nivel de oras categoria II sau III. Chiar si aici este asimilata cu functia de sef birou/sef serviciu. Arhitect sef pur este valabil numai pentru orase categ. I si municipii. In cadrul Consiliului local se adopta o hotarare prezentata in prima faza ca Proiect de hotarare unde sunt atasate toate documentele primare care au stat la baza initierii proiectului( raportul comp. resurse umane din cadrul aparatului de specialitate al primarului cu motivatia clara a infiintarii structurii conform prevederilor LEGII 50 SI 350-ACTIVITATEA DE URBANISM SI AMENAJAREA TERITORIULUI, expunerea de motive a primarului , raportul comisiilor de specialitate din cadrul consiliului local, Organigrama anexa I la proiect, Statul de functii anexa II la proiect Avizul ANFP privind stabilirea functiilor publice acordat in baza prevederilor art. 107 din Legea 188/1999 rep. 2 cu modificarile si completarile ulterioare . Materialul se trimite la ANFP in forma unui Proiect de hotarare cu toate documentatia plus o adresa de inaintare atasata (model ul il gasiti pe siteul ANFP gov.ro materiale utile. totul in 2 exp. Atentie! sa nu depasiti numarul maxim stabilit in baza prevederilor OUG 63/2010. In cadrul Organigramei si Statului de functii este obligatoriu sa se evidentieze compartimentul/biroul Urbanism Amenajarea Teritoriului, Disciplina in constructii si .... (ce alte specializari mai aveti comasate daca sunt). Dupa ce se primeste viza de legalitate de la Institutia Prefectului hotararea intra in vigoare si se poate pune in aplicare, se emite dispozitia primarului prin care ART. 1 Cu data de domnul/doamnaX functionar public de executie din clasa I sau II gradul profesional superior/principal/asistent gradatia X se desemneaza persoana responsabila in domeniul urbanismului si amenajarii teritoriului si al autorizarii executarii lucrarilor de constructii din comuna......, beneficiaza de indemnizatie de conducere de 15% din salariul brut de baza, se stabileste salariul brut de baza in cuantum de .... gradatia ... si se stabileste clasa de salarizare ( cat revine conform clasei si gradului profesional detinut plus clasele de salarizare succesive conform gradatiei detinute la care se mai adauga 4 clase succesive 15 % indemnizatia de conducere. Un exp. se transmite la Prefectura pentru viza de legalitate iar un exp. dupa ce a fost comunicat functionarului in baza dispozitiilor art. 26 din Legea 188/1999 se transmite ANFP.
Buna ziua,
vreau sa va multumesc mult pentru clarificarea problemelor care ma preocupa, dar.....???? totusi mai am neclaritati si anume: conform Ordinului 839/2009 actualiz.ptr. aprobarea normelor metodologice de aplic. a L 50/91 la art.10 al. (4) se precizeaza:(4) Functia publica de conducere de arhitect-sef al judetului, al municipiului Bucuresti, al sectorului municipiului Bucuresti, al municipiului si al orasului, precum si al comunei va fi ocupata de personal cu studii superioare de lunga durata, de regula din domeniile arhitecturii, urbanismului, constructiilor si instalatiilor aferente constructiilor. La orase si comune, pana la ocuparea functiei de arhitect-sef de catre persoane cu studii superioare de lunga durata, atributiile functiei de arhitect-sef vor putea fi indeplinite si de conductor-arhitect, subinginer sau de cadre cu pregatire medie din domeniile arhitecturii si constructilor, fara ca acestia sa poarte titlul de arhitect-sef.Mentionez ca sunt ing. constructor cu diploma de licenta incadrat pe funtia publica de executie CONSILIER I, gradul profesional PRINCIPAL, gradatia 5, clasa de salarizare 42 cu salariul de baza de 1378 lei(inclusiv indemnizatia de conducere de 15%), eu in 2007 am fost angajata prin concurs de recrutare la compartimentul urbanism si amenaj.teritoriului. Deci in cazul meu in anul 2011 cum se aplica Legea 284/2010 privind salarizarea in care se specifica urmatoarele : la art.28 al.(1) si (2)

ART. 28
(1) Autoritatile, institutiile publice si unitatile bugetare pot include in statele de functii si unele functii specifice altor domenii de activitate bugetara, prevazute in anexele la prezenta lege, care se dovedesc a fi necesare desfasurarii activitatii.
(2) Salariile de baza ale personalului incadrat in functii specifice, care nu sunt prevazute in prezenta lege, se stabilesc de ordonatorii principali de credite, prin asimilare cu functiile si salariile de baza prevazute in anexele la prezenta lege si aplicabile categoriei de personal respective, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, al Ministerului Finantelor Publice si al Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, pentru functionarii publici.
Eu consider ca arhitectul sef corespunde unei functii publice de conducere specifice conform Statulului functionarilor publici. Deci cu noua incadrare cf.grilelor de salarizare am clasa de salarizare 33+9(vechime)+4(resp.urbanism)=46 si nu 42 cum scrie in dispozitia privind reincadrarea deci nu mi se pare corect la responsabilitatile pe care le am (urbanism+achizitii publice).
Cu mult respect Hortensia Oltean

Alte discuții în legătură

Responsabil urbanism deliuta deliuta Stie cineva, responsabilul cu urbanismul din cadrul unei primarii de comuna, se reinacadreaza ca,, sef de birou\" conform Legii 50/1991 republicata , cu modif. ... (vezi toată discuția)
Arhitect sef primarie....poate ma juta si pe mine cineva... mihaita10 mihaita10 Buna ziua, Am terminat Facultatea de Stiinte Juridice in 2000 (5 ani), m-am angajat la Primaria unui orasel infiintat in 2004 cu o populatie de 13500 pe ... (vezi toată discuția)
Reincadrare snadica snadica Astazi 15.02.2011 am primit dispozitiile de reincadrare .In dispozitia me scrie functia publica Tehnician cadastru studii medii ,gradatia lipsa , clasa de ... (vezi toată discuția)