avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 921 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Hotarare de consiliu local - arhitect-sef
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Hotarare de consiliu local - arhitect-sef

Consiliul local da o hotarare in noiembrie 2010 pentru crearea structurii de specialitate pe linie de urbanism privind preluarea atributiilor arhitectului sef.
Va rog sa-mi spuneti daca trebuia emisa si o dispozitie a primarului prin care se preiau aceste atributii si daca da conform carei legi este obligat s-o faca.
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: oxi , utilizator 14:13, 2 Martie 2011
Sunteti cumva dintr-o localitate a Ilfovului? La vremea cand HCL a fost aprobata de consiliul cel care a initiat- proiectul de hotarare este sau a fost varza in domeniul administratiei publice. In primul rand structura de specialitate este un compartiment/birou/serviciu distinct in cadrul aparatului de specialitate al primarului sau institutie separata cu sau fara personalitate juridica in cadrul sau subordinea consiliului local. Atributiile arhitectului sunt stabilite prin acte normative, prin Regulamentul de organizare si functionare al aparatului de specialitate al primarului si nu in ultimul rand prin fisa postului. Chiar daca aveti studii de specialitate in domeniul, functia dvs. de executie este de referent clasa III. Ceea ce inseamna ca nu puteti ocupa o functie de conducere. Dar sa zicem ca luam in considerare hotararea consiliului local care reprezinta un act normativ local iar primarul trebuie sa o duca la indeplinire. Din punctul meu de vedere ar trebui sa luati legatura cu ANFP(secretarul sau primarul sa faca o adresa scrisa prin care sa expuna toate problemele) si poate se rezolva in sensul sa se dea o derogare pentru transformarea postului ocupat de dvs din studii medii in studii superioare, si ulterior in baza avizului sa intrati in legalitate. Daca nu se doreste acst lucru la modelul de referat pe care vi l-am transmis secretarul UAT sa faca vorbire de acea hotarare de consiliul prin care va desemnat persoana responsabila cu.... si sa se emita acum o dispozitie invocandu-se urmatoarele acte normative:-
prevederile Legii nr.188/1999 privind Statutul Functionarilor Publici, republicata;
-prevederile Legii 215/2001 privind Administratia Publica Locala, republicata:
-prevederile Legii nr. 7/2004 privind Codul de conduita al functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare;
- prevederile HCL nr.---/---- prin care s-a desemnat dna....
-prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata
-prevederile Legii 350/2001 privind amenajarea teritoriului;
-prevederile Legii nr. 544/2001 privind accesul liber al persoanei la orice informatii de interes public
-prevederile HGR nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 544/2001;
-prevederile OG. nr. 2/2001, actualizata privind regimul juridic al contraventiilor;
-prevederile Legii 284/2010 privind salarizarea personalului .......; Sa se vorbeasca la Prefectura la compartimentul unde sa acorda viza de legalitate si poate trece.... Altfel nu vad rezolvarea.
Povestea mea a inceput cu doi ani in urma ,in 2009 am dat examen pentru promovarea in functia publica clasa I ,consilier.Acest examen s-a tinut conform legii , s-a publicat anuntul , s-a format comisia , am fost acceptata sa particip la examen de catre comisie , exista toate documentele in acest sens.
Examenul l-am luat ,dar dupa examen domnul secretar nu a mai inaintat la ANFP nimic ,solicitand ,acest lucru secretarului timp de un an si sapte luni ,dupa care l-am dat in judecata.
Am castigat atât pe fond cat si la recurs . Recursul la facut domnul secretar la Curtea de Apel Galati . Am depus in contencios administrativ copie dupa fiecare fila a dosarului meu de examen si am castigat . Sentinta a ramas definitiva si irevocabila si instanta il obliga pe domnul secretar sa-mi trimita acel dosar la A.N.F.P. Daca doriti amanunte din dosar le gasiti pe portalul instantelor , Judecatoria Focsani , Vrancea nr. 2396/91/2010 -obligatia de a face .
A venit vremea reincadrarilor , domnul secretar ma reincadreaza pe functia contractuala de tehnician cadastru , fac contestatie si in fata comisiei am avut castig de cauza si mi-a schimbat treincadrarea pe functia de referent e.t.c.
dar fara asimilarea functiei de sef birou explicandu-mi ca nu am in subordine minim 5 persoane e.t.c.
Intru-n final m-am hotarat sa-l duc in penal pentru abuz in serviciu , tinand cont ca el nu a respectat nici sentinta data de instanta. Spuneti-mi va rog cum poti altfel sa te lupti cu astfel de oameni care lucreaza in administratie.
Apropo dansul spune ca acel articol 2 di hotararea consiliului este perfect valabil pentru ca consiliu este o institutie deliberativa . Acest raspuns al dansului sper ca va convins cat de bun jurist este.


Buna ziua,
lucrez si eu la primarie de comuna si am aceleasi probleme ca si Dvs.
In anul 2007 a fost infiintat compartimentul urbanism, investitii si achizitii publice, prin HCL si aviz ANFP, am primit o dispozitie a primarului prin care sunt numita persoana responsabila cu urbanismul cu drept de semnatura C.U.- A.C. , precum si restul atributiilor din fisa postului aferente investitiilor si achizitiilor publice.
Am solicitat secretarului sa asimileze functia publica specifica de arhitect sef cu F.P. generala de sef birou dar i-mi spune ca in 2007 ANFP a avizat functie publica de executie consilier principal 3.Am o rugaminte la Dvs.vazand ca a-ti trecut prin aceste probleme sa-mi comunicati pasii de urmat si legislatia avuta in vedere pentru a-mi rezolva problema, aici ma lupt cu morile de vant, precizez nu sunt in conflict nici cu secretarul si nici cu primarul doar ca nu sunt receptivi la noutati legislative si vreau model.In prezent am primit dispozitie de reincadrare pe 2011: incepand cu 1 ian 2011 Dna.O.H. se reincadreaza pe FP de executie Consilier I, gradul profesional Principal, gradatia 5, clasa de salarizare 42 cu urmatorul salar de baza : 1378 lei, eu consider ca nu am fost incadrata corect.
Faceti un referat de specialitate catre primar si cereti creearea structurii de specialitate pentru indeplinirea atributiilor arhitectului-sef conform Legii 50/1991
Art. 45. - (1) In termen de 60 de zile de la publicarea prezentei legi, consiliile judetene, Consiliul General al Municipiului Bucuresti, precum si consiliile locale municipale, orasenesti si ale sectoarelor municipiului Bucuresti vor organiza, in cadrul aparatului propriu, structuri de specialitate pentru indeplinirea atributiilor aflate in responsabilitatea arhitectului-sef, functionar public cu functie de conducere, seful compartimentului/structurii de specialitate, cu atributii in domeniul urbanismului, amenajarii teritoriului si autorizarii executarii lucrarilor de constructii, si pentru:
a) avizarea documentatiilor de amenajare a teritoriului si urbanism, precum si eliberarea certificatelor de urbanism;
b) obtinerea avizelor solicitate prin certificatul de urbanism, necesare in vederea emiterii acordului unic;
c) intocmirea si eliberarea autorizatiei de construire/desfiintare;
d) organizarea si exercitarea controlului propriu privind disciplina in constructii.
(2) Consiliul local al comunei poate organiza structuri de specialitate la nivelul aparatului propriu, in conditiile prevazute la alin. (1), in baza unei hotarari adoptate in acest sens
3) Structurile de specialitate constituite in cadrul consiliilor judetene acorda asistenta tehnica de specialitate, analizeaza si avizeaza documentatiile depuse pentru certificatele de urbanism si autorizatiile de construire din competenta de emitere a primarilor comunelor care nu au constituite structuri de specialitate, in conditiile prevederilor alin. (2) si ale art. 4 alin. (1) lit. d), la cererea acestora.
(4) In cazul in care, din cauza lipsei de specialisti, nu se pot constitui structurile de specialitate prevazute la alin. (1) la nivelul oraselor sau al municipiilor se vor aplica in mod corespunzator prevederile alin. (3).
(5) Functia de arhitect-sef, prevazuta la alin. (1), se inscrie in nomenclatorul functiilor de conducere din cadrul aparatului propriu al consiliilor judetene si locale si se echivaleaza dupa cum urmeaza:
a) sef de departament sau director general, pentru arhitectul-sef al municipiului Bucuresti, respectiv pentru arhitectul-sef al judetului, arhitectii-sefi ai municipiilor, precum si ai sectoarelor municipiului Bucuresti;
b) sef serviciu, pentru arhitectii-sefi ai oraselor;
c) sef birou, pentru persoanele cu responsabilitate in domeniul amenajarii teritoriului, urbanismului si al autorizarii executarii lucrarilor de constructii din cadrul primariilor de comuna, sefi ai structurilor de specialitate organizate la nivelul acestora, in conditiile prevazute la alin. (2).
Conf. Ordonantei de urgenta 7 din 2 februarie 2011 (OUG 7/2011)
pentru modificarea si completarea Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul
Articolul 36, se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 36. - (1) În cadrul aparatului propriu al preşedintelui consiliului judeţean,
respectiv în aparatul de specialitate al primarului / primarului general al municipiului Bucureşti, se organizează şi funcţionează, potrivit legii, structuri de specialitate în domeniul amenajării teritoriului şi urbanismului. În cazul judeţelor şi municipiilor structura responsabilă se organizează ca direcţie generală sau direcţie, în cazul oraşelor structura responsabilă se organizează ca direcţie sau serviciu, în cazul comunelor structura responsabilă se organizează la nivel de compartiment.
Art.36(10) Pentru comunele care nu aparţin unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară constituite în condiţiile legii în vederea furnizării în comun a serviciilor publice privind planificarea urbană şi teritorială, eliberarea certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire, atribuţiile arhitectului-şef vor fi îndeplinite de către un funcţionar public din
aparatul propriu al primarului, având cursuri de formare profesională în domeniul urbanismului şi autorizării construcţiilor.

Daca primarul va aproba referatul si doreste creerea acestei structuri , initiaza un proiect de hotarare pe care il discuta in Consiliul Local si abia dupa ce aveti hotararea consiliului Local prin care se creaza aceasta structura si se echivaleaza functia de arhitect sef cu cea de birou ,trebuie emisa odispozitie a primarului prin care sa vi se incredinteze aceste atributii , care la randul lor trebuie consemnate in fisa postului .
Fara hotarare de consiliu local nu se poate face , va doresc mult noroc.
Buna ziua,
Vreau sa va multumesc din suflet pentru pentru sfaturile date dar mai am o nelamurire: Dupa ce s-a infiintat structura de specialitate si s-a asimilat functia de arhitect sef cu cea de sef birou nu trebuie cumva solicitat avizul ANFP si pe urma se emite dispozitia primarului, deoarece in Legea 284/2010 privind salarizarea se specifica urmatoarele : la art.28 al.(1) si (2)

ART. 28
(1) Autoritatile, institutiile publice si unitatile bugetare pot include in statele de functii si unele functii specifice altor domenii de activitate bugetara, prevazute in anexele la prezenta lege, care se dovedesc a fi necesare desfasurarii activitatii.
(2) Salariile de baza ale personalului incadrat in functii specifice, care nu sunt prevazute in prezenta lege, se stabilesc de ordonatorii principali de credite, prin asimilare cu functiile si salariile de baza prevazute in anexele la prezenta lege si aplicabile categoriei de personal respective, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, al Ministerului Finantelor Publice si al Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, pentru functionarii publici.
Eu consider ca arhitectul sef corespunde unei functii publice de conducere specifice conform Statulului functionarilor publici. Mai am o rugaminte daca aveti vreun model de HCL si Avizul ANFP si puteti sa le trimiteti va raman vesnic recunoscatoare (nu reusesc sa-l conving pe Dl secretar, cu primarul si consilierii am rezolvat).
Cu stima si respect
Hortensia Oltean
Solicit lamuriri de la oricine (in special primarii de comuna) cunoaste aceste probleme si ma poate ajuta in vreun fel, mii de multumiri

Alte discuții în legătură

Responsabil urbanism deliuta deliuta Stie cineva, responsabilul cu urbanismul din cadrul unei primarii de comuna, se reinacadreaza ca,, sef de birou\" conform Legii 50/1991 republicata , cu modif. ... (vezi toată discuția)
Arhitect sef primarie....poate ma juta si pe mine cineva... mihaita10 mihaita10 Buna ziua, Am terminat Facultatea de Stiinte Juridice in 2000 (5 ani), m-am angajat la Primaria unui orasel infiintat in 2004 cu o populatie de 13500 pe ... (vezi toată discuția)
Reincadrare snadica snadica Astazi 15.02.2011 am primit dispozitiile de reincadrare .In dispozitia me scrie functia publica Tehnician cadastru studii medii ,gradatia lipsa , clasa de ... (vezi toată discuția)