avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 865 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... reziliere contract telefonie mobila
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

reziliere contract telefonie mobila

Buna ziua! As dori sa stiu care este acea ordonanta/ lege prin care o persoana fizica - care nu mai poate sa-si plateasca abonamentul de telefonie mobila- poate sa-si inchida abonamentul. Mentionez ca sunt in imposibilitate de plata deoarece am devenit somera! Multumesc!
Cel mai recent răspuns: vdnick , utilizator 19:29, 23 Aprilie 2011
In clar, concis si foarte sigur:nu puteti face absolut nimic.Ce vi s-a enumerat mai devreme nu are nici un efect adica sa puteti rezilia contract in baza promotiilor sau altor gratuitati de care a-ti fi beneficiat.Am studiat legislatia Orange de-a lungul a 8 ani de abonat si nu exista nici o posibilitate de reziliere anticipata decat daca platiti acele luni avans plus inca 50 euro taxa de reziliere.Depinde de cand v-a fost prelungit ctr. (adica in fiecare an le vine o noua idee pe care o trec in contract).Iar OPC nu deloc o solutie
puysor a scris:

In clar, concis si foarte sigur:nu puteti face absolut nimic.Ce vi s-a enumerat mai devreme nu are nici un efect adica sa puteti rezilia contract in baza promotiilor sau altor gratuitati de care a-ti fi beneficiat.Am studiat legislatia Orange de-a lungul a 8 ani de abonat si nu exista nici o posibilitate de reziliere anticipata decat daca platiti acele luni avans plus inca 50 euro taxa de reziliere.Depinde de cand v-a fost prelungit ctr. (adica in fiecare an le vine o noua idee pe care o trec in contract).Iar OPC nu deloc o solutie

Va inselati. Taxa de reziliere este ilegala.
Buna ziua,
Taxa de reziliere anticipata trebuie platita daca doriti sa reziliati contractul inainte de expirarea perioadei contractuale.Dar, in situatia in care mai aveti cateva luni de contract,puteti negocia cu respectivii trecerea la un abonament mai ieftin pana la incheierea perioadei,fara a fi necesar sa prelungiti din nou contractul.Astfel,va poate costa mai putin si beneficiati,in plus,de telefon
Caz concret:

- in oct 2009 am achizitionat un telefon mobil prin programul de fidelizare, contract pe 2 ani de zile
- in feb 2010 am activat o anumita oferta "de voce" , contractul a fost prelungit cu inca 12 luni
- telefonul achizitionat a avut unele defecte de soft, intr-un final mi-a fost scos din garantie pe motive de nerespectare a instructiunilor de folosire din cartea tehnica, contact cu lichide.....
- am facut o sesizare catre operatorul de telefonie prin care am cerut schimbarea acelui telefon, sau, in caz contrar sa mi se comunice conditiile de rezilierea contractului.
- mi s-a comunicat faptul ca telefonul nu poate fi inlocuit, iar in legatura cu cererea de reziliere am fost indemnat sa sun la serviciul de relatii clienti.
- nu am sunt la relatii clienti, dar am facut o sesizare catre OPC cu referire la Legea 161/2010 pentru modificarea art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului si a Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori. Asta a fost pe 2 februarie 2011.

Inca nu am primit raspunsul de la OPC.

- in data de 26 februarie contractul mi-a fost reziliat, cu explicatia unui gest "de bunavointa"

Astazi am primit si raspunsul oficial, prin care mi s-a comunicat faptul ca mi se puteau cere legal anumite despagubiri, datorita necesitatii recuperarii prejudiciului suportat de respectiva societate in urma incetarii contractului inainte de termenul stabilit cu mine. Cu atat mai mult cu cat acele despagubiri nu au fost stabilite intr-o suma fixa.

Totusi, ca si gest de bunavointa, nu mi se cer respectivele despagubiri.


Ciudat "gestul de bunavointa".Companiile nu fac acte de caritate. Eu cred ca ANPC a avut o influenta.
In legatura cu garantia telefonului, ei nu erau obligati la inlocuirea telefonului, ci la repararea sa. Inlocuirea survine in momentul in care este imposibila repararea sa.
Legea 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora. Refuzul de repararea putea fi sanctionat cu amenda de ANPC, daca i-ati fi sesizat. Scuza gresitei manipulari a produsului care absolva compania de obligatia de reparare trebuia data in scris si dupa o analiza a produsului.

Alte discuții în legătură

Reziliere contract internet wireless mishu83 mishu83 Mi-am facut contract pentru internet cu Zapp(Cosmote) acum 2 luni pe perioada de 24 luni. As dorii sa stiu daca cu noua lege (de reziliere a contractelor ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract companie de telefonie tm06cristi tm06cristi A intrat in vigoare legea privind renuntarea la un post fix de telefonie daca nu mai doresc sa mai fiu la ei? Anul trecut in iunie am primit telefon ca ... (vezi toată discuția)
Telefonie d_benone d_benone In luna decembrie anul trecut am incheiat un contract pe doi ani cu un operator de telefonie mobila pentru sora mea.Anul acesta in luna iulie a plecat din tara ... (vezi toată discuția)