avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 803 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... administratora
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

administratora

Buna Ziua,

Am nevoie de un sfat, va rog sa ma ajutati.
M-am mutat in septembrie intr-un apartament. Pe fiecare calorifer erau montate repartitoare. Fiind de Buna credinta am intrebat la administratie daca este nevoie ca cineva sa imi inspecteze casa. Raspunsul a fost negativ.
Presedinta de bloc a intrat in apartament ptr citirea apometrelor. Un reprezentant al firmei ce administreaza repartitoarele a facut deja o citire in apartament.
Luna trecuta administratora mi-a zis ca vrea sa verifice citirea repartitoarelor. Imediat ce le-a vazut a inceput sa ma acuze de furt pentru ca acestea nu aveau sigiliu. Mentionez ca nimeni nu m-a atentionat despre acest aspect.
Luna aceasta am avut surpriza neplacuta sa vad la afisier suma de 250 ron la caldura pentru ianuarie. Cam de 4 ori mai mult decat am platit in decembrie.
Am contactat Firma care imi trimite centralizatorul pe caldura, care, mi-a spus ca nu a inregistrat consumul dat de mine ci pe cel dat de administratora.
Ce pot sa fac in aceste conditii?

Multumesc!
Dana
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 17:49, 18 Martie 2011
Lecturarea s-a facut in octombrie inainte de "marea descoperire". Tocmai de aceea nu mi-am pus problema ca as fi in ilegalitate. Reprezentantul lor nu mi-a atras atentia.

Nici acum nu am contract cu firma respectiva. Parca as fi intr-un film absurd. Mai nou, firma ma trimite sa rezolv situatia cu administratora, iar asta ma trimite la firma.

Maine as vrea sa merg totusi la Firma. Factura cu indicii gresiti o am de la ei. Le-am dat mail dar ma ignora total. Ca atare, ma gandeam sa depun o solicitare de recalculare si sa cer numar de inregistrare.

Cu apometrele intram in alta nebunie. Se pare ca, contractul cu firma ce le-a montat in tot imobilul, este expirat. Asa mi-a spus presedinta de bloc. Chiar ma gandeam cu sotul meu sa chemam pe cineva sa se uite la ele.
Contractul de calcul a caldurii se face intre asociatie de proprietari si firma, nu se face cu proprietarii.
Deci administratorul este intermediarul intre proprietar (citire indecsi) si firma care calculeaza. Daca administratorul greseste preluarea lor sau in mod intentionat denatureaza acesti indecsi, atunci firma va calcula gresit valoarea caldurii. Persoana care trebuie sa indrepte eroarea este administratorul.

In fiecare luna firma trimite la asociatie un tabel centralizator pentru administrator cu caldura calculata pentru toate apartamentele si un teanc de fise personale unde se amanuntesc toate informatiile care intra in calcul. Deci dv. ati primit acea fisa fara a avea contract de calcul cu firma, asa cum e corect.

De ce va trimite administratora la firma, e greu de inteles! Ea trebuie sa rezolve problema, ea este intermediara intre dv. si firma. Firma, pe buna dreptate va trimite la administratora sa transati problema indecsilor cu ea. Firma nu poate face modificarea in baza de date fara ca aceasta modificare sa fie ceruta de administratora.

Ce inseamna ca a expirat contractul cu firma care a montat apometrele? Nu inseamna nimic. Din momentul in care au fost montate, acest contract s-a incheiat.
Cred ca este vorba de perioada de garantie metrologica a apometrelor. In cazul acesta se face verificarea apometrelor la toate apartamentele, se demonteaza, se duc pe bancul de verificare, se aduc inapoi la dv., se monteaza, operatie pentru care platiti o suma, in jur de 20 lei/apometru, daca nu ma insel.





Ultima modificare: Marți, 8 Martie 2011
elga50, moderator
Da, in mare parte @elga50 are dreptate, desi la noi este altfel. Ma rog, daca reprezentantul firmei care a lecturat repartitoarele inainte de vizita in apartament a administratorului nu a avut obiectii vis-a-vis de faptul ca repartitoarele erau sau nu sigilate, gasesc ca si acesta are ceva dreptate... Oricum, eu observ aici o familie, nou mutata intr-un imobil care vrea sa fie tratata corect si sa plateasca cat consuma. Vedeti, pentru ca ma ocup personal de astfel de lucruri, le inteleg. V-am inteles din prima, de aceea cand ce instraineaza o locuinta, asociatia noastra trateaza cu toata seriozitatea aceasta chestiune, plecand de la achitarea de catre vanzator a tuturor obligatiilor catre asociatie, eliberarea adeverintei de debit necesara la notar, verificarea impreuna cu vanzatorul si cumparatorul a indescilor la AR, AC si repartitoare daca este cazul, daca acestea au sigiliile intacte, ma rog, tot dichisul.
Din aceste motive cat si altele nu pot sa inteleg atitudinea unor administratori care nici nu stiu ce vor sa demonstreze de fapt... Parerea mea este ca trebuie sa discutati (in scris) cu presedintele as. prop. sa-i explicati ce ne-ati spus si noua aici si trebuie sa intrati cumva in linie dreapta pentru ca altfel nu se poate, trebuie sa traim intr-o anumita armonie, nu numai in certuri si galceava. Mult succes!
Cel mai bine este sa mergeti la presedinte. Dar totul sa fie facut in scris. Si pentru ca totul sa fie in regula, hartia catre presedinte sa fie facuta in doua exemplare, ca sa vi se dea si numar de inregistrare, iar un exemplar sa ramana si la dumneavoastra, asta ca sa nu se zica ca nu ati facut nicio hartie.

O zi buna.
Nu mai pot! Poate ca o sa vi se para "teatral", dar am ajuns la limita rabdarii!

Stiti de ce tot scandalul asta? Pentru ca fostul Proprietar (citez administratora) "se batea cu lumea in fata blocului si nu lasa pe nimeni sa ii intre in casa". Cumva i-a intrat in cap ca sunt ruda cu el si isi varsa pe noi toate frustrarile.

Este absurd ceea ce mi se intampla. Femeia asta abuzeaza de pozitia ei si ii merge.
Am depus cerere de recalculare la Firma care factureaza caldura si la Presedinta de asociatie. Cei de la firma mi-au spus ca imi vor da un raspuns dupa ce, cu nu stiu ce aparat vor verifica daca am dezlipit repartitoarele de pe calorifer.
Ma intreb cum? Vor data cu carbon lipitura ca sa vada daca este veche de 3 luni sau 2 ani?

Nu va puteti imagina cata energie negativa am cumulat.
Cui ma pot plange, exceptand presedinta? O pot da in judecata?

Alte discuții în legătură

Alte solutii legale pentru a nu mai plati un nou repartitor montat pe un calorifer care este oprit de la robinetul termostat sesa10 sesa10 Va rog, care sunt alternativele legale in cazul defectarii unui repartitor, pentru a nu mai fi nevoita sa platesc un seviciu de care nu am beneficiat ? Suma ... (vezi toată discuția)
Obligatia firmei de a veni la montarea repartitorului vali m vali m Buna ziua, Am un vecin intr-o situatie imposibila.Este chirias la noi in bloc si a crezut ca apartamentul pe care l-a inchiriat este contorizat.De fapt era ... (vezi toată discuția)
Repartitoare de costuri pentru caldura katrin katrin Au fost montate repartitoare pentru caldura pentru toate apartamentele sau spatiile cu alta destinatie inca de la construirea condominiului. Este normal ca ... (vezi toată discuția)