Ok, cred ca mai sunt mici schimbari, dar esenta intrebarii tale are raspuns in ce am scris mai sus.
Un program de calitate te ajuta sa faci toate aceste documente mult mai usor.
Insa din experienta iti spun ca am intalnit si inspectori care doreau musai sa fie scris de mana registrul de incasari si plati.
E la latitudinea ta ce alegi.................
REGISTRUL - JURNAL DE ÎNCASARI SI PLATI
Serveste ca:
- document de înregistrare a încasărilor si plătilor;
- document de stabilire a situatiei financiare a contribuabilului care conduce evidenta contabila în partida simpla;
- proba în litigii.
Se întocmeste într-un singur exemplar de către contribuabili, făcându-se înregistrarea operatiunilor efectuate pe baza documentelor justificative, distinct, pe fiecare operatiune, fără a se lasa randuri libere, după ce a fost numerotat, snuruit, parafat si înregistrat la organul fiscal teritorial.
Pentru fiecare asociatie fără personalitate juridică se va întocmi câte un registru-jurnal de încasări si plati.
În Registrul-jurnal de încasări si plati se înregistrează nu numai operatiunile în numerar, ci si cele efectuate prin contul curent de la banca.
Contribuabilii plătitori de taxa pe valoarea adăugată vor inregistra sumele încasate sau plătite, exclusiv taxa pe valoarea adăugată.
Operatiunile înregistrate în Registrul-jurnal de încasări si plati se totalizează anual.
Registrul-jurnal de încasări si plati se numeroteaza si se snuruieste. Numerotarea filelor se va face în ordine crescatoare, iar după completarea integrala se deschide un nou registru înregistrat si parafat, care va fi numerotat în ordine crescatoare.
Acest registru se parafeaza de către organul fiscal teritorial la începerea si la încetarea activitătii.
În conditiile conducerii evidentei contabile în partida simpla cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operatiune economico-financiară se va inregistra în ordine cronologică, în functie de data de întocmire sau de data de intrare a documentelor. În aceasta situatie Registrul-jurnal de încasări si plati se editează lunar, iar paginile vor fi numerotate pe măsura editării lor.
Registrul-jurnal de încasări si plati, parafat si înregistrat la organul fiscal teritorial, va fi completat lunar, prin preluarea totalului sumelor din Registrul-jurnal de încasări si plati obtinut cu ajutorul tehnicii de calcul.
Se arhiveaza împreună cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii lui.
REGISTRUL - INVENTAR
Serveste ca document de înregistrare a bunurilor achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative.
Se întocmeste la contribuabili într-un singur exemplar, după ce a fost numerotat, snuruit, parafat si înregistrat la organul fiscal teritorial.