avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1032 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... programe contabilitate PFA
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

programe contabilitate PFA

Observ existenta multor programe de contabilitate pentru PFA, dar nu inteleg suportul legislativ pentru functionarea acestora. Poate din punct de vedere legal o aplicatie software sa inlocuiasca un registru snuruit si stampilat de Administratia Financiara?
Cel mai recent răspuns: Ruben , utilizator 08:23, 9 Martie 2011
lucian__ , mersi fain, Ordinul ala 1040/2004 a fost Biblia PFA-urilor, dar mi se pare cam depasit. Nu a fost modificat de alte legi/ordine? Pe unde am putea gasi varianta lui actualizata la zi?

Eu vad acolo o tona de documente necesare in contabilitatea in partida simpla:

Borderoului de achizitie (cod 14-4-13)
Notei de receptie si constatare de diferente (cod 14-3-1/A)
Dispozitie de plata-incasare catre casierie (cod 14-4-4)
Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b)
Registrul-inventar (cod 14-1-2/a)
Fisa pentru operatiuni diverse (cod 14-6-22/b)
Jurnalul privind operatiuni diverse (cod 14-6-17/c)
Factura (cod 14-4-10/aA)
Factura fiscala (cod 14-4-10/A)
Monetar (cod 14-50-61)
Borderoului de plati din data de ............ (cod 14-4-20)
Jurnalului pentru vanzari (cod 14-6-12/a)
Jurnalului pentru cumparari (cod 14-6-17/b)
Raportului fiscal de inchidere zilnica si a Registrului special, intocmit in conditiile defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale
Fisa fiscala 1 (pentru venituri din salarii la functia de baza - FF 1), respectiv Fisa fiscala 2 (pentru venituri, altele decat cele de la functia de baza - FF 2)
Fisa mijlocului fix (cod 14-2-2/a)
Bon de consum (cod 14-3-4A)
Fisa de magazie (cod 14-3-8)

Dintre acestea, numai Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) si Registrul-inventar (cod 14-1-2/a) trebuie tinute si pe suport de hartie? Restul pot fi tinute doar electronic?

Apropo, zic ca-i cam depasit si numai pentru simplul motiv ca factura nu mai este fiscala ci se poate personaliza - ca si alte documente din lista.
Ultima modificare: Vineri, 4 Martie 2011
Ruben, utilizator
Ok, cred ca mai sunt mici schimbari, dar esenta intrebarii tale are raspuns in ce am scris mai sus.
Un program de calitate te ajuta sa faci toate aceste documente mult mai usor.
Insa din experienta iti spun ca am intalnit si inspectori care doreau musai sa fie scris de mana registrul de incasari si plati.
E la latitudinea ta ce alegi.................
lucian__ a scris:

Ok, cred ca mai sunt mici schimbari, dar esenta intrebarii tale are raspuns in ce am scris mai sus.
Un program de calitate te ajuta sa faci toate aceste documente mult mai usor.
Insa din experienta iti spun ca am intalnit si inspectori care doreau musai sa fie scris de mana registrul de incasari si plati.
E la latitudinea ta ce alegi.................


Pai nu-i chiar asa... la latitudinea mea, din moment ce pot fi amendat daca latitudinea mea nu-i pe aceeasi emisfera si pe aceleasi grade cu latitudinea organelor de control. Mi se pare normal sa fie clar si limpede ce cere legea:
"Da domle, registrul-jurnal de incasari si plati impreuna cu registrul-inventar trebuie scrise de mana ca pe vremea piramidelor, iar restul hartogariei o puteti tine si electronic daca va simtiti in secolul al XXI-lea"
Cel putin eu concluzia asta o trag citind tot Ordinul MF 1040/2004.
Ultima modificare: Sâmbătă, 5 Martie 2011
Ruben, utilizator
Conform OMFP 1040/2004:

REGISTRUL - JURNAL DE ÎNCASARI SI PLATI

Serveste ca:
- document de înregistrare a încasărilor si plătilor;
- document de stabilire a situatiei financiare a contribuabilului care conduce evidenta contabila în partida simpla;
- proba în litigii.
Se întocmeste într-un singur exemplar de către contribuabili, făcându-se înregistrarea operatiunilor efectuate pe baza documentelor justificative, distinct, pe fiecare operatiune, fără a se lasa randuri libere, după ce a fost numerotat, snuruit, parafat si înregistrat la organul fiscal teritorial.
Pentru fiecare asociatie fără personalitate juridică se va întocmi câte un registru-jurnal de încasări si plati.
În Registrul-jurnal de încasări si plati se înregistrează nu numai operatiunile în numerar, ci si cele efectuate prin contul curent de la banca.
Contribuabilii plătitori de taxa pe valoarea adăugată vor inregistra sumele încasate sau plătite, exclusiv taxa pe valoarea adăugată.
Operatiunile înregistrate în Registrul-jurnal de încasări si plati se totalizează anual.
Registrul-jurnal de încasări si plati se numeroteaza si se snuruieste. Numerotarea filelor se va face în ordine crescatoare, iar după completarea integrala se deschide un nou registru înregistrat si parafat, care va fi numerotat în ordine crescatoare.
Acest registru se parafeaza de către organul fiscal teritorial la începerea si la încetarea activitătii.
În conditiile conducerii evidentei contabile în partida simpla cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operatiune economico-financiară se va inregistra în ordine cronologică, în functie de data de întocmire sau de data de intrare a documentelor. În aceasta situatie Registrul-jurnal de încasări si plati se editează lunar, iar paginile vor fi numerotate pe măsura editării lor.
Registrul-jurnal de încasări si plati, parafat si înregistrat la organul fiscal teritorial, va fi completat lunar, prin preluarea totalului sumelor din Registrul-jurnal de încasări si plati obtinut cu ajutorul tehnicii de calcul.
Se arhiveaza împreună cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii lui.


REGISTRUL - INVENTAR

Serveste ca document de înregistrare a bunurilor achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative.
Se întocmeste la contribuabili într-un singur exemplar, după ce a fost numerotat, snuruit, parafat si înregistrat la organul fiscal teritorial.



In concluzie, Registrul de incasari si plati poate fi tinut si in format electronic,insa Registrul inventar - nu.
Cu tot respectu'... da' eu citesc negru pe alb ca ambelor li se numeroteaza paginile, se snuruiesc, si se parafeaza de catre organul fiscal teritorial, nu doar Registrul-inventar.

Doar ca la Registrul Inventar nu zice ca ar ajuta cu nimic tinerea SI cu tehnica de calcul, in timp ce la Registrul-jurnal de incasari si plati, zice ca poate fi completat numai cu totaluri lunare obtinute din tehnica de calcul (in loc sa fie completat de mana cu fiecare operatiune)..

=> ambele trebuie scrise de mana ca pe vremea piramidelor, doar ca daca ai program de contabilitate, RJIP poate fi completat numai cu totaluri lunare preluate din tehnica de calcul.

Are cineva argument legal ca ar fi altfel? Ca de nu... ma duc la Monitorul Oficial cu concluzia mea.

Alte discuții în legătură

Jurnal de incasari si plati gyuly_11 gyuly_11 buna ziua, am si eu o intrebare va rog, cum se completeaza in registru jurnal de i. si plati, dupa fiecare luna se trage linie si se calc. totalul? ori se ... (vezi toată discuția)
Registru jurnal incasari plari si registru jurnal felisana felisana Buna ziua! Referitor la inregistrarea RJIP si registru inventar la organul fiscal teritorial, imi puteti spune si mie exact cam ce compartiment se ocupa cu ... (vezi toată discuția)
Registru jurnal de incasari si plati mihaelatanasactb mihaelatanasactb Registrul de incasari si plati este obligatoriu de completat de mana sau poate fi generat cu un program de ctb in partida simpla,iar pe cel cumparat de la ... (vezi toată discuția)