Am o rugaminte la dvs. sa-mi spuneti daca se poate ce trebuie facut in situatia pe care o voi descrie mai jos (mentionez ca nu posed cunostinte in domeniu, de aceea am apelat la dvs.):
Am incheiat contractulde munca la firma unde am lucrat (cred ca incetare cu acordul partilor se numeste) si m-am angajat la o alta firma. Problema este ca salariul aferent ultimei luni lucrate la vechea firma nu mi-a fost platit pana la data mentionata in CIM, motivandu-se aceasta decizie prin faptul ca, cu 5 luni in urma am emis o factura catre un beneficiar, iar aceasta factura nu a fost platita nici pana astazi de respectivul beneficiar, astfel incat ei s-au decis sa-si recupereze prejudiciul din salariul meu. Banuiesc ca aceasta practica nu are nici un temei legal (mentionez ca factura emisa avea toate datele necesare inclusiv termenul de plata, eu doar listand-o din programul de contabilitate si semnand-o).
Va multumesc mult si astept sfaturile dumneavoastra.
Firma la care ati lucrat nu are niciun drept sa va opreasca din salariul de care il mai aveti de luat.
Recuperarea valorii unei facturi se face prin actionarea in instanta a beneficiarului serviciului sau produselor respective.
Nu va ramane decat sa actionati dvs. firma in judecata pentru recuperarea salariului restant.
E v-as recomanda ca inainte sau odata cu actiunea in instanta sa faceti o adresa catre angajator prin care sa solicitati suma ce v-o datoreaza si in aceasta sa treceti si motivarea in drept a nelegalitatii retinerii acesteia.
Aceasta poate-l va face sa-si dea mai bine seama ca "nu-i merge stratagema":training:
Codul Muncii:Art. 164. - (1) Nici o retinere din salariu nu poate fi operata, in afara cazurilor si conditiilor prevazute de lege.
(2) Retinerile cu titlu de daune cauzate angajatorului nu pot fi efectuate decat daca datoria salariatului este scadenta, lichida si exigibila si a fost constatata ca atare printr-o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila.