avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 914 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... pensie de intretinere
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

pensie de intretinere

Buna ziua! Situatia mea este urmatoarea: parintii mei sunt divortati, tatal meu este plecat de cativa ani in Italia, unde munceste in constructii si castiga destul de mult, insa nu in baza unui contract de munca. Pana la finalizarea studiilor liceale am locuit impreuna cu sora si cu mama mea, in casa parintilor mei. In prezent am 23 de ani, sunt student (la universitate de stat, "A.I.Cuza") si locuiesc in Iasi, intretinut fiind de mama mea. Cu 2 ani in urma am introdus cerere de chemare in judecata impotriva tatalui meu, solicitand instantei sa-l oblige pe acesta la plata pensiei de intretinere. Tatal meu nu s-a prezentat intrucat nu era in tara. Am cerut instantei sa-mi acorde pensie de intretinere in raport de venitul pe care tatal meu il realizeaza in Italia si, in acest sens, mi s-a cerut sa fac dovada venitului respectiv. Pot proba ca tatal meu locuieste si munceste in Italia, ca are venituri din munca prestata, insa nu stiu cum as putea sa fac eu rost de o adeverinta care sa specifice cuantumul venitului respectiv. Va rog sa-mi dati o sugestie, cum as putea sa obtin obligarea tatalui meu la ceea ce, practic, prin lege datoreaza?
daca nu munceste in baza unui contract de munca sau ca pfa, nu aveti cum sa-i dovediti veniturile.
Acesta poate fi obligat la plata pensiei de întreţinere raportată la venitul minim pe economie.
Atunci, in acest caz, va trebui sa fac dovada doar a faptului ca are un loc de munca in strainatate? Si mai am o intrebare: in fericitul caz in care instanta va pronunta o hotarare in favoarea mea, tatal meu va fi obligat la plata pensiei de intretinere incepand cu data cererii de chemare in judecata sau voi putea solicita si pentru perioada anterioara? Va multumesc mult pentru raspuns!