Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Am citit discutiile din forum pe subiect dar doresc totusi o clarificare si baza legala a acesteia pentru situatia urmatoare:
Intr-un apartament au locuit 3 persoane inscrise si in cartea de imobil (unul fiind proprietarul), deci aici au avut domiciliul oficial. La adresa respectiva au inregistrat o firma dar nu aveau activitate acolo ci doar primeau corespondenta.
Cele 3 persoane s-au mutat in alta parte dar nu s-au scos din evidenta politiei, ele ramanand in cartea de imobil a blocului si in evidenta politiei. Au anuntat administratia ca nu mai locuiesc in apartament si au dovedit ca platesc intretinere in alta parte.
Din acel moment administratorul a trecut cele 3 persoane ca persoane absente la calculul cotelor lunare de intretinere.
Exista reclamatia din partea proprietarului respectiv ca nu este legala trecerea celor 3 persoane ca persoane lipsa la calculul cotelor de intretinere, ca trebuia sa scoata total 2 persoane si sa ramana o persoana lipsa.
Cum e corect si legal in conditiile in care cele 3 persoane nu s-au scos din evidenta politiei la adresa respectiva?
@mariaba,
Nu va revoltati. Cititi legea si normele. Iar pe langa acestea sa mai si gandim despre felul cum se repartizeaza cheltuielile intr-o asociatie.
In capitolul care se refera la "cheltuieli pe numar de persoane" HG 1588 specifica foarte clar ce cheltuieli se repartizeaza pe numar de persoane care locuiesc, repet care locuiesc si nu pe numar de persoane care lipsesc din asociatie.
Asa ca daca intr-un apartament lecuiesc 2 pesoane, 3 persoane, 10 persoane sau una singura, mai mult de 15 zile, pai aceste persoane se trec la intretinere si nu plus sau minus una.
Iar daca in apartament nu locuieste nici o persoana, pe lista de plata va apare "zero" persoane si nu una, doua sau noua.
Nicaieri in legislatie nu se prevede ca un apartament nelocuit ar trebui sa plateasactotusi pentru o persona. Daca la apartamentul care este gol i s-ar trece o persoana, atunci la apartamentul unde locuieste o persoana, o sa i se treaca doua persoane!? Sau la cel cu 3 persoane prezente, se trec 4 persoane!?
@mariaba
Daca vreti sa fiti mai scrupulosi atunci faceti 2 rubrici, pe una treceti persoanele inscrise in cartea de imobil si pe a doua persoanele absente cu semnul minus in fata, adica 3 -3, si o sa rezulte 0 persoane care locuiesc si platesc cheltuielile care se repartizeaza pe numar de persoane, ca asta e semnificatia coloanei cu numar de persoane din tabel.
Rubrica cu numarul de persoane nu arata ca exista N locatari care platesc cheltuielile apartamentului pe cota-parte indiviza deoarece, indiferent cate persoane sunt trecute in tabel, acele cheltuieli se platesc oricum o singura data de catre cineva care poate locui si in Franta.
2 rubrici chiar exista, una pentru persoane prezente si alta pentru persoane absente, in lista de afisare a cotelor lunare de intretinere. La persoane prezente s-a trecut "0" si nu a contribuit nimeni la plata cheltuielilor repartizate pe numar de persoane.
Ref la atentionare, inca o data scuze, am corectat mesajul respectiv.
as dori si eu sa stiu daca legea prevede plata gunoiului, a ascensorului si a luminii pe scara de bloc in conditiile in care nu locuieste nimeni in imobil. Multumesc