Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Am citit discutiile din forum pe subiect dar doresc totusi o clarificare si baza legala a acesteia pentru situatia urmatoare:
Intr-un apartament au locuit 3 persoane inscrise si in cartea de imobil (unul fiind proprietarul), deci aici au avut domiciliul oficial. La adresa respectiva au inregistrat o firma dar nu aveau activitate acolo ci doar primeau corespondenta.
Cele 3 persoane s-au mutat in alta parte dar nu s-au scos din evidenta politiei, ele ramanand in cartea de imobil a blocului si in evidenta politiei. Au anuntat administratia ca nu mai locuiesc in apartament si au dovedit ca platesc intretinere in alta parte.
Din acel moment administratorul a trecut cele 3 persoane ca persoane absente la calculul cotelor lunare de intretinere.
Exista reclamatia din partea proprietarului respectiv ca nu este legala trecerea celor 3 persoane ca persoane lipsa la calculul cotelor de intretinere, ca trebuia sa scoata total 2 persoane si sa ramana o persoana lipsa.
Cum e corect si legal in conditiile in care cele 3 persoane nu s-au scos din evidenta politiei la adresa respectiva?
- plata gunoiului menajer se suporta pe nr. de persoane care locuiesc in luna respectiva, daca nu locuiesti cum sa faci gunoi menajer?
- energia electrica se repartizeaza pe nr. de persoane care locuiesc in luna respectiva
- gazele, daca nu exista contor pe apartament, se repartizeaza pe nr. de persoane care locuiesc in luna respectiva
- ascensorul - presupun ca va referiti la revizia lunara - se repartizeaza pe cota-parte indiviza de proprietate. (este proprietate comuna, deci locuiti /nu locuiti aceasta trebuie intretinuta)
Am un apartament in care nu locuieste nimeni. La intretinere sunt trecute 0,5 persoane. Prin urmare nici 0 si nici 1.:-/ La calcul e trecuta pierderea de apa rece ( robinetii de calda i-am sigilat ca altfel ma frigea la buzunar) + cheltuieli salarii + alte cheltuieli pt 1 persoana.
E corect? cum sa procedez? daca ii cer socoteala administratorului imi spune ca asa e legea ori ca asa s-a stabilit la sedinta.
In lege se precizeaza ca o persoana care nu locuieste mai mult de 15 zile in imobil are dreptul sa ceara, prin solicitare scrisa, scoaterea de la plata cotelor de intretinere pentru acele cheltuieli care se repartizeaza pe nr. de persoane, respectiv: electricitate, salubritate si gaze.
Nu exista notiunea de 0,5 persoane.
Daca va spune ca asa s-a stabilit "la sedinta", atunci il rugati sa va arate PV in care s-a hotarat altceva decat scrie in lege.
Pentru pierderile de apa fiecare asociatie isi stabileste propriile reguli de impartirea a acestora. Interesati-va dupa ce criteriu se repartizeaza! Daca se repartizeaza pe nr.de persoane, nu trebuie sa platiti, daca se repartizeaza pe cota-parte indiviza (suprafata), atunci le platiti integral.
Cheltuielile cu salariile se impart pe suprafata, deci le platiti integral.
Nu stiu ce inseamna "alte cheltuieli pentru 1 persoana" - nu exista asemenea notiune.