avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1526 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie pentru CCC si concediu de maternitate - ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie pentru CCC si concediu de maternitate - studente

Buna ziua !
As avea si eu o intrebare. Sunt studenta in anul 2 la facultate de stat, la zi, buget si am aflat de curand ca voi deveni si mamica. Din cate am aflat am inteles ca voi beneficia de indeminizatia pentru copil de la 600 de lei. Insa de concediu maternal voi beneficia, sau voi fi nevoita imediat ce nasc sa revin la facultate. Mentionez ca ar trebui sa nasc chiar la inceputul anului 3 ,cam in noiembrie. Ma poate ajuta cineva cu mai multe informatii ?

Va multumesc !
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 12:05, 17 Martie 2011
1. Ca studenta dvs. nu beneficiati de concediu de maternitate platit (sarcina si lauzie = 126 de zile).

2. OUG 111/2010, privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, spune:
Art. 15
(1) Drepturile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta reprezentand indemnizatii si stimulent de insertie se stabilesc dupa cum urmeaza:
...
b) incepand cu data nasterii copilului, daca cererea este depusa in termen de 60 de zile lucratoare de la acea data, in cazul persoanelor care nu indeplinesc conditiile, conform legii, pentru acordarea concediului de maternitate si a indemnizatiei aferente;
...
3. Asadar dupa nastere veti primi indemnizatie pentru CCC pana la 2 ani (600 lei lunar) plus 200 lei lunar alocatia de stat pentru copii, pana la implinirea varstei de 2 ani a copilului.
4. Pentru aceasta trebuie sa depuneti actele la Primarie in termen de maxim 60 de zile de la nastere. Daca depuneti actele mai tarziu veti primi indemnizatie de la data depunerii actelor.