avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 859 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas

Buna ziua. Ma numesc Diana Petrescu si sunt eleva. Tatal meu a fost pensionar, a murit acum 3 ani, iar eu fiind minora si eleva am beneficiat si beneficiez de pensie e urmas.Mama mea nascuta in 7 iunie 1954 nu are nici un fel de venit.Mentionez ca are 13 ani lucrati la CAP. Intrebarea mea este, daca are mama drepturi la pensie de urmas pe urma tatalui meu si daca da, cand? Daca nu are dreptul la pensie de urmas, cand s-ar putea pensiona anticipat sau la limita de varsta?
Va multumesc anticipat
Astept raspunsul dumneavoastra
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 17:38, 17 Martie 2011
1. Pentru o femeie nascuta in iunie 1954 varsta standard de pensionare este de 59 de ani si 9 luni, stagiul complet de cotizare este de 29 de ani si 6 luni iar stagiul minim de cotizare este de 14 ani si 6 luni.
2. Mama dvs. are un stagiu de cotizare de numai 13 ani deci nu indeplineste conditiile de pensionare pentru limita de varsta.
3. Legea 263/2010 spune:
Art. 85
(1) Sotul supravietuitor are dreptul la pensie de urmas pe tot timpul vietii, la implinirea varstei standard de pensionare, daca durata casatoriei a fost de cel putin 15 ani.
...
4. Asadar in martie 2014, cand mama va implini 59 de ani si 9 luni poate solicita pensie de urmas.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie de urmas sau ajutor social? costin_84_d costin_84_d Buna ziua as avea urmatorul caz:femeie nascuta 17-06-1954 cu stagiu de cotizare de 21 ani.sotul a decedat acum 2 ani cand inca nu iesise la pensie.acum nu are ... (vezi toată discuția)