Intrebarea este daca angajatorul este constrans de o anumite lege care sa impuna un termen x pentru eliberarea cartii de munca/adeverintei de munca dupa demisia angajatului?
Cu alte cuvinte mi-am dat demisia in data de 29 ianuarie 2011, nu am avut carte de munca anterior si azi, 18 martie 2011, mi s-a spus ca inca nu e gata documentatia, adica adeverinta de munca. E posibil ca dupa mai bine de o luna jumate sa nu fie capabili sa-mi dea adeverinta?
1. Din pacate nu exista o prevedere legala care sa precizeze un termen limita de eliberare a documentelor in cazul incetarii unui CIM.
2. De regula acestea se elibereaza in maxim 5 zile. Aici se aplica si legea bunului simt. Fostul salariat are nevoie de documente pentru a le depune, intr-un termen anume, la somaj, la pensii etc.
3. Eu eliberez astfel de documente, de regula, in ziua incetarii CIM (deoarece le intocmesc cu mai mult timp inainte, pentru a nu crea disconfort fostului salariat).
Nu exista termen pentru eliberarea unei adeverinte de vechime ... singura conditie impusa de lege, este ca din partea salariatului sa existe o solicitare scrisa pentru eliberarea acesteia.
Intrebare
fetico corina
Sotul meu a lucrat la o firma ca agent de vanzari,fiind vanzarile slabe ,nu mai a avut nevoie de el si i sa inchis cartea de munca cu o lege cu care poate sa ... (vezi toată discuția)