in Monitorul Oficial, Partea I nr. 179 din 14 martie 2011, a fost publicata Legea 13/2011 privind aprobarea OUG 63/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, precum si pentru stabilirea unor masuri financiare. La pct. 14 are urmatorul cuprins:
"14. La anexa, la nota de subsol punctul 2, literele a) si b) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) un post pentru fiecare 6.500 de locuitori pentru comune, orase si municipii, inclusiv din unitatile administrativ-teritoriale arondate acestora, cu exceptia municipiului Bucuresti;
b) un post pentru fiecare 5.000 de locuitori pentru sectoarele municipiului Bucuresti. Pentru indeplinirea atributiilor prevazute suplimentar sectorului 1 al municipiului Bucuresti, potrivit prevederilor Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civila, republicata, cu modificarile ulterioare, numarul de posturi se suplimenteaza cu 53;".
Fac parte dintre "fericitii" care si-au pierdut postul cu 1 sept. 2010, SPCLEP la care lucram pierzand astfel 3 lucratori. Stie cineva daca a inceput undeva sa se aplice aceasta lege? Si cum se aplica? Au fost recreate posturile?
Va multumesc.
Nu au fost recreate posturile pentru ca stiti cum e la romani ,,las-o ma ca merge si asa,,!.
Motivul este ca multi dintre primari si in special secretari care nu stiu nimic despre volumul de munca din SPCLEPuri se incapataneaza sa nu mai dea functionari,desi insasi denumirea de serviciu implica cel putin 8 persoane.Problema e ca multe SPCLEPuri nici macar nu au desemnati sefi de servicii si e o debandada curata.Asta s-a dorit.Au mai venit si cu HG 64 si le-au zapacit si mai rau.Nu inteleg de ce nu se intelege la nivel de tara ca serviciul cuprinde doua compartimente distincte,starea civila nu poate fii confundata cu evidenta persoanelor.De aceea functionarii sunt putini si munca e dubla din cauza unora care nu vor sa inteleaga ca un functionar NU POATE sa deserveasca 6500 de persoane atat pe evidenta persoanelor cat si pe stare civila.
Multumesc de raspuns. Poate in unele primarii se vor recrea posturile ... dar se mai pot face angajari (reangajari ale celor dati afara)? In conditiile in care nu se pot face angajari decat pt posturile unice sau in serviciile cu toate posturile vacante?!
Si apropo de faptul ca nu mai sunt sefi de servicii, cine avizeaza cererile, semneaza lucrarile serviciului etc? Un alt functionar din primarie numit de primar (care nu are legatura cu spclep) sau pot fi semnate de catre lucratorul (in cazul meu unicul lucrator pe evp), cu acces autorizat de baza de date, cel care le intocmeste, preia, are acces la verificari?!
S-au facut dispozitii de primar prin care se da voie lucratorului sa semneze lucrarile din cadrul serviciului,ceeace este total neortodox,pentru ca eu fac eu ma verific e culmea,culmilor.E clar ca pot sa fac ce vreau eu.Cine poate sa puna la indoiala ca nu fac ceva bine?Pe de alta perte sa pui un nestiutor sa verifice activitatea de evidenta si stare civila e crima curata.Pentru ca spetele sunt extrem de complicate,iar mintea romanului deosebit de inventiva.Si uite cum Guvernul Boc da sistemul de evidenta peste cap ,dupa care se mira ca la nivel de tara sunt prea multe acte de coruptie.Pai cine a facilitat pargiile necesare? Parerea mea este ca fiecare serviciu ,fie el si de comuna trebuia sa fie organizat macar la nivel de birou,unde sa existe un sef de birou care sa se ocupe numai cu treaba asta,de a verifica si de a urmarii lucrarile serviciului.Pentru ca lucratorul nu poate sa le faca pe amandoua la fel de bine,asta e lucru cert.Dar cine tine cont de parerea mea sau a lucratorilor? De la nivel central totul se vede in roz,in schimb in teritoriu e din ce in ce mai rau.Datorita lipsei de organizare a serviciului.Iar Legea 13/2011 nu a rezolvat nimic,pentru ca ma repet 1/6500/serviciu nu poate functiona.Pentru ca cel de la evidenta nu poate sa faca si stare civila si nici invers.#-o