freeelis a scris:
OvidiuDanut a scris:
georgeserban a scris:
Nu, incetarea are loc de drept, partile urmand sa incheie un nou cim.
Ok, si eu ca angajator, ce demersuri trebuie sa fac daca un angajat al meu indeplineste conditiile pentru iesirea de drept la pensie?
Trebuie sa stiti sigur ca indeplineste aceste conditii, dupa care se va face incetarea de drept a c.i.m. - art.56 lit.d C.mun., urmand a incheia un nou c.i.m. cu data incetarii ...
Intre timp salariatul poate depune actele pentru pensionare la Casa de Pensii.
Interbarea s-a nascut un pic pentru alt motiv. Angajatul in cauza solicita sa continue relatiile de munca; cu alte cuvinte nu vrea sa iasa la pensie. Este vorba de o institutie publica unde sigur nu se va face reangajare. De asta ma gandeam, ca in caz de dare eficienta a incetarii de drept a contractului, institutia sa fie acoperita juridic in cazul in care este actionata in instanta... Ok, am inteles, deci institutia opereaza incetarea de drept, urmand ca sa tina de ex-angajat efectuarea demersurilor in vederea iesirii la pensie.
P.S.- observasem ca in exprimarea legiuitorului din L263/2011 s-a utilizat peste tot forma verbala "poate" in vederea iesirii la pensie a persoanei care a indeplinit conditiile iesirie la pensie pt limita de varsta; niciun imperativ. De aceea ma gandeam ca, poate, functioneaza in continuare sub o forma sau alta, vechile prevederi permisive ale L19/2000.