Se poate lua o hotarare doar de catre presedintele de bloc si administratorul si doi martori ??Spun asta pentru ca asa s-a intamplat.
Ce pot face in legatura cu refuzul administratorului de a incasa intretinerea , pentru ca astfel imi provoaca penalizari pot face ceva ?Plangere la un organ competent ?
Cred ca trebuia sa imi incaseze intretinerea si dupa aceea sa se rezolve si cu reparatia ?
I-am cerut si in scris sa imi dea refuzul de incasare dar a refuzat ?
Ce fac
Multumesc pentru ajutor !
Art. 12 din HG 1588/2007 prevede că membrii asociaţiei au dreptul:
- să cunoască toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei şi să aibă acces, la cerere, la orice document al acesteia;
- să primească explicaţii cu privire la calculul cotei de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari şi, eventual, să o conteste la preşedintele asociaţiei de proprietari, în termen de 10 zile de la afişarea listei de plată. Preşedintele asociaţiei de proprietari este obligat să răspundă la contestaţie în termen de 7 zile.
Art. 35 prevede:
Prin hotărâre a adunării generale, pot fi exceptate de la plata cheltuielilor aferente consumului de energie electrică pentru funcţionarea ascensorului/ascensoarelor persoanele care locuiesc în apartamente situate la subsol, demisol, parter, mezanin, precum şi la etajul 1 din clădirile fără mezanin. De asemenea, în cazul clădirilor care au amplasate la etajele superioare băi, spălătorii, uscătorii, prin hotărâre a adunării generale, persoanele care locuiesc în apartamente situate la subsol, demisol, parter, mezanin, precum şi la etajul 1 din clădirile fără mezanin pot să fie exceptate de la plata cheltuielilor aferente consumului de energie electrică pentru funcţionarea ascensorului/ascensoarelor, în baza unor angajamente personale, date în scris către asociaţia de proprietari de către persoanele care nu folosesc spaţiile de la etajele superioare.
Astfel, legea prevede ca asociaţia să excepteze de la plată doar cheltuielile aferente consumului de energie electrică necesar pentru funcţionarea liftului şi nu cheltuielile de întreţinere a acestuia.
Art. 32 prevede:
Toţi proprietarii au obligaţia să plătească lunar, conform listei de plată a cheltuielilor asociaţiei de proprietari, în avans sau pe baza facturilor emise de furnizori, cota de contribuţie ce le revine la cheltuielile asociaţiei de proprietari, inclusiv cele aferente fondurilor din asociaţia de proprietari.
Repartizarea cheltuielilor sau a obligaţiilor financiare pe fiecare proprietate individuală revine administratorului, în cadrul contractului încheiat cu reprezentantul asociaţiei de proprietari a condominiului. Lista de plată se semnează de administrator şi de un membru al comisiei de cenzori şi se aprobă de preşedinte prin semnătură şi aplicarea ştampilei asociaţiei, persoanele semnatare certificând şi răspunzând de corectitudinea listei de plată.
Niciun proprietar de apartament sau de spaţiu cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă nu va fi exceptat de la obligatia de a contribui la plata cheltuielilor comune, ca urmare a renunţării la folosirea unei părţi din proprietatea comună, a abandonării apartamentului sau a spaţiului cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă ori în alte situaţii.
Totuşi, pentru liniştea dv., vă recomand să faceţi o adresă în scris la Preşedintele de asociaţie prin care să cereţi să vi se pună la dispoziţie hotărârea generală prin care s-a hotărât că proprietarii de la parterul blocului sunt scutiţi de cheltuielile legate de funcţionarea, întreţinerea etc. a liftului. Este obligat să vă primească această adresă pentru care să mergeţi personal la acesta cu un vecin şi să i-o înmânatţi personal. Să aveţi încă un exemplar original pe care să vă semneze de primire indicând şi data. În cazul în care refuză să o primească, veţi consemna acest lucru de faţă cu martorul pe cele 2 exemplare şi unul din ele îl puneţi în cutia sa poştală de faţă cu martorul care va confirma pe exemplarul dv. acest fapt şi va semna. Preşedintele este obligat să vă răspundă în scris la aceasta şi să vă pună la dispoziţie actele solicitate. Veţi citi cu atenţie ce scrie acolo, la ce cheltuieli sunteţi scutiţi - cei de la parter - şi, în cazul în care obligarea dv. la plata acelor cheltuieli contravine hotărârii adunării generale a asociaţiei, puteţi da în judecată asociaţia. ;)