avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 645 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Drepturile calatorului RATB
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Drepturile calatorului RATB

Buna ziua,

De cand locuiesc in Bucuresti si circul cu mijloace de transport in comun (puse la dispozitie de RATB) ma confrunt cu mai multe probleme. V-as fi foarte recunoscatoare daca m-ati indruma spre rezolvarea acestora.

1. Pe langa faptul ca locuiesc la doua statii de prima casa de bilete (unde nu se pot incarca abonamente pentru studenti) se intampla sa astept si cate 20 de minute un autobuz in statia unde trec 5 linii de autobuz, respectiv tramvai ( 2 autobuze -137, 137si 3 tramvaie - 8, 25, 47) desi intervalul normal de trecere al fiecaruia este de 10 minute (maxim). Nu se gasesc niciodata bilete de cumparat la sofer (de fapt nu am nicio informatie ca as putea cumpara de la acestia dar asa mi s-ar parea normal din moment ce exista foarte multe statii care nu sunt deservite de case de bilete).

2. Mi se intampla foarte des sa fiu asaltata in aceste mijloace de transport de catre vanzatori stradali sau de cersetori care de multe ori folosesc sintagma "Da-mi o mie de lei sau te scuip !".

3. Mi s-a intamplat de multe ori (nu doar mie cat si catorva cunostinte de-ale mele) sa mi se ceara de catre controlori sa platesc suprataxa pentru bilete compostate "necorespunzator", fara prea multe explicatii. De altfel, isi folosesc propria persoana drept paravan pentru a nu-mi da voie sa parasesc autobuzul (desi am ajuns la statia unde trebuia sa cobor) pana nu le prezint un act de identitate (care nu poate fi pasaportul) sau nu achit suprataxa de 50 de lei pe loc.

4. Am deseori surpriza ca, dupa ce astept autobuzul 10,15 sau 20 de minute, sa fiu nevoita sa astept inca atat un altul deoarece primul este arhiplin si nu pot nici macar sa urc in el (ca doar nu am pretentia sa stau jos !!!).

Va rog foarte mult sa imi spuneti unde pot adresa o plangere sau ce alt demers ar trebui sa fac pentru ca sincer sunt satula sa nu beneficiez de serviciile pentru care platesc bani grei (si suprataxa uneori...). De asemenea va rog sa ma avizati daca exagerez din necunostinta de cauza (marturisesc ca nu stiu care sunt drepturile calatorului ci doar obligatiile - le-am cautat pe pagina web a RATB dar momentan este in "reconstructie" iar cand platesc abonanment sau bilet nu ma informeaza nimeni).

In asteptarea unui raspuns va doresc o zi cat mai placuta !
Cel mai recent răspuns: amdbuc , utilizator 02:09, 1 Aprilie 2011
:offtopic:

Eu nu pot decat sa va urez succes si daca voi putea sa va ajut in vreun fel,contati si pe sprijinul meu.
Nu poate nimeni sa ma convinga ca un sofer sau controlor la aceasta societate de transport,merita un salariu mai mare decat multe persoane oneste,care mai au si"nesansa" sa aiba studii superioare,cum nu poate nimeni sa ma convinga despre motivatiile comportamentului abuziv si jignitor al controlorilor si cred eu ca ar mai fi multe se scris si de spus
Va multumesc foarte mult. Informatiile primite mi-au fost de mare ajutor.

Nu am cum sa uit ca traim in Romania, daca nu era asa nu se mai intampla asta.

Nu stiu in cate tari calatorii pot urca in mijloace de transport fara legitimatii...

Ca la noi la nimeni ! Sper sa rezolv ceva.

Multumesc inca o data !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Suprataxa ratb asy38 asy38 Buna ziua .Va rog daca se poate sa ma ajutati cu un raspuns sunt noua in bucuresti de 3 zile ,domiciliul meu este in braila .Ieri am vrut sa merg cu RATB ... (vezi toată discuția)
Suprataxa ratb - contestatie lulu80 lulu80 Buna dimineata Azi dimineata m-am urcat de la capatul autobuzului si dupa nici un minut au venit controlorii sa verifice daca am validat. Nu validasem, ... (vezi toată discuția)
Contestare amenda ratb - plata prin sms ictin ictin Buna ziua, Am o mica problema cu o amenda RATB. Sa va povestesc pe scurt situatia. Astazi m-am urcat in autobuz RATB, mijloc de transport pe care il ... (vezi toată discuția)