revin la vechea nelamurire cu stampila asociatiei, asociatie a parintilor unei gradinite de stat, nonprofit, neplatitoare de tva...poate reusesc si termin si inregistrarea ei....presedinta asociatiei a cumparat stampila din banii ei, nu erau ink facute incasari pe asociatie...insa casiera avea bani in casa, dar banii gradinitei, nu ai asociatiei....contabila nu mai venea la gradi de mult...deci nu prea au stiut ce sa faca si cum sa faca, casiera i-a dat banii presedintei asoc. din casa gradinitei....deci eu nu am cum justifica plata stampilei din casieria asociatiei, ca nu aveam bani in casa pe atunci...acu insa eu vreau sa luminez problema....daca inregistrez la primirea stampilei 303 = 401 (merge si 462?) cu NIR la primire si decont de cheltuieli...apoi 401 (462) = 542....ulterior cand am bani in casa pe asociatie 542 = 5311 ...este corect??? si 603 = 303 dare in folosinta cu BON consum, pentru ca stampila va fi folosita de asociatia parintilor...nu de gradinita, #-o
multumesc mult !
buna @thesimonelu,
este bun rationamentul tau =D>eu merg pe 401:D
scuze ca nu am avut timp sa-ti raspund , dar la noi (institutie bugetara) e bilant bilant trimestrial si am facut un adevarat maraton de munca .
extrasele de banca se listeaza de regula pe 01 de aceea apar asa ,dar dobanda o inregistrezi pe 30 sau 31.
deci nu e nicio probl daca trec acea dobanda pe 30 sau 31, altfel nu are sens extrasul
bun, am inteles eu logica decontului...insa e putin ciudat...ca nu ia bani din casa si apoi sa vina sa ii justifice cu bonul de stampila..e tocmai invers, ia stampila din banii ei, apoi ii dau eu dupa 4 luni abia banii pe stampila...stampila e achizionata in luna mai....ea se foloseste intre timp de asociatie pana in luna sept, cand apar primele incasari, ca incepe anul scolar si incepem incasarile pt copii:D
mda .:sorry:... uite cum trebuia procedat : se facea o incasare (depunere) in casa , pe baza unei dispozitii de incasare (de la presedinte)5311=461 se achizitiona stampila 303=401 (factura), 401=5311(plata ) , iar cand soldul casei permitea , se facea restituirea sumei incasate initial 461=5311 (cu dispozitie de plata)catre presedinte.
problema e ca nu s-au facut la timp aceste inregistrari!
de acea vin si sugerez sa-i dati (doar inregistrati)acum banii ca si avans spre decontare 542=5311 , pe care sa-i justifice cu decontul 401=542 .
apoi factura 303=401cu NIR si 603=303 BC(dare in folosinta) si 8035D
registrul jurnal, registrul de casa, cartea mare se fac lunar? chiar daca intr-o luna sunt 3-4 operatiuni? trebuie sa inchid luna, operez in cartea mare...apoi o iau de la capat luna de luna?
Depunere numerar
magnectical
Buna ziua.
Am o situatie de genul: patronul, care este si asociat si salariat plateste cu numerar (din buzunarul ) lui ,cu foaie de varsamant o factura care ... (vezi toată discuția)