Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna seara! Am si eu o intrebare...ca si firma care vine bunuri catre pesoane fizice am achizitionat o casa de marcat. Problema care o ridica serviciul de contabilitate este urmatoarea: pe langa bonul fiscal care se ataseaza facturii fiscale se taie si chitanta tot pentru aceeasi factura. Este bine sa se procedeze asa? Personal nu gasesc logica sa fie incasata de 2 ori aceeasi factura. Puteti sa-mi spuneti care este textul de lege pe care il pot pune in fata celor de la contabilitate sa le demonstrez ca am dreptate?! (asta in cazul in care am).
Documente financiar -contabile emise de aparatele de marcat electronice fiscale
a) Raportul fiscal de inchidere zilnica:
Este documentul de finalizare a gestiunii pe termen scurt, respectiv zi de lucru si trebuie sa cuprinda:
antetul bonului fiscal;
numarul de ordine al raportului Z, care va fi numai crescator si care se inregistreaza in contorul Z;
data emiterii raportului Z, respectiv ora, ziua, luna si anul;
numarul avariilor care determina stergerea memoriei RAM si ora producerii acestora.
In cazul stergerii memoriei RAM, utilizatorul are obligatia de a reintroduce datele inscrise pe rola-jurnal privind tranzactiile efectuate de la ultima inchidere zilnica pana in momentul stergerii memoriei RAM;
numarul bonurilor fiscale emise in ziua raportata;
logotipul si seria fiscala ale aparatului;
valoarea totala zilnica a operatiunilor si totalul TVA;
valoarea totala zilnica a operatiunilor si TVA defalcata pe cote ale acesteia, cu indicarea nivelului de cota;
valoarea totala zilnica a operatiunilor scutite de TVA;
valoarea altor taxe care nu se cuprind in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata.
b) Registrul special
Este documentul care se utilizeaza dupa defectarea aparatelor pana la repunerea acestora in functiune prin consemnarea tuturor operatiunilor de vanzare.
Raportul fiscal de inchidere zilnica si registrul special sunt documente care stau la baza inregistrarii in evidenta contabila a firmei utilizatoare a veniturilor si a TVA colectata rezultata din desfasurarea activitatilor de comert si prestari de servicii catre populatie.
Aceleasi documente trebuie consemnate si in jurnalul de vanzari, sumele fiind preluate si raportate prin decontul de TVA cod 300.
intrebarea mea era: acest raport zilnic,care sta la baza incasarii in registrul de casa, unde sta: la registrul de casa sau intr-un registru nou? o firma de contabilitate le scoate de la registrul de casa si le lipeste intr-un registru???? este corect si in baza carei legi,ordonante etc?
Acest raport zilnic,care sta la baza incasarii in registrul de casa. Legea contabilitatii cu modificarile si completarile ulterioare, „Înregistrările în evidenţa contabilă se fac cronologic şi sistematic, pe baza înscrisurilor ce dobândesc calitatea de document justificativ........
Vad ca se raspunde aici
Ma puteti lamuri si pe mine, daca poate cineva s-o faca :(
as fi vrut o parere, mai multe privind cerinta mea de ami sus??
O zi buna
Daca exista decalaj intre data facturii si data incasarii, mi se pare corect sa se foloseasca chitanta, chiar si in relatia cu o persoana fizica, altminteri, te inregistrezi de doua ori cu acelasi venit.