Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna seara! Am si eu o intrebare...ca si firma care vine bunuri catre pesoane fizice am achizitionat o casa de marcat. Problema care o ridica serviciul de contabilitate este urmatoarea: pe langa bonul fiscal care se ataseaza facturii fiscale se taie si chitanta tot pentru aceeasi factura. Este bine sa se procedeze asa? Personal nu gasesc logica sa fie incasata de 2 ori aceeasi factura. Puteti sa-mi spuneti care este textul de lege pe care il pot pune in fata celor de la contabilitate sa le demonstrez ca am dreptate?! (asta in cazul in care am).
Am inteles ca pentru cei care au casa de marcat trebuie completat zilnic un registru .
Ce sa scrie in el o societate care nu are incasari zilnic ? Uneori poate trece o perioada indelungata fara incasari ( 2 saptamani -o luna / 2 luni chiar )
Daca suma totala a contractului se plateste in 2 transe de catre beneficiarul persoana fizica ,este corect sa facturez intreaga suma si sa eliberez chitanta pt suma incasata , iar la urmatoarea plata eliberez inca o chitanta ?
In acest fel nu imi este necesara casa de marcat . Noi nu incasam toata suma facturata integral
sunteti siguri ca la o persoana fizica care achita ulterior in cateva transe se poate taia chitanta si nu bon fiscal?se poate sa-mi dati si temeiul legal va rog,ca tocmai am avut o sesizare.
de asemenea cand o pers fizica da un avans ce trebuie dat bon fiscal?
pe suma resp ce produs sa bati sau ar trebui sa fie in casa de marcat o rubrica speciala
Bonul fiscal trebuie sa aiba pe el obligatoriu produsul vindut sau serviciul prestat. Daca vind un bun (de ex 1 buc televizor) facturat integral si il incasez in mai multe rate, cum pot sa trec pe bonuri fiscale denumirea produsului, pt ca inseamna ca vind mai multe buc din acel produs la preturi mai mici. Mai exista si varianta in care pesoana fizica nu se deplaseaza la sediul unde este instalata casa de marcat, ci un agent al firmei se deplaseaza la PF, caz in care nu ii poate emite bon fiscal.
Nu stiu sa existe prevederi clare referitoare la aceasta speta, dar in practica este folosita.
In ceea ce priveste avansurile, raspunsul este ca trebuie emis bon fiscal iar casa de marcat trebuie setata sa poata tipari ca si produs acel avans.