Va solicit ajutorul in urmatoarea situatie:( suntem o societate SA
Am demarat o activitate de prestari servicii IT catre societati din UE si mai ales din afara UE.
Suntem la inceput si deja au aparut semne de intrebare din partea contabilului .
Noi incasam banii lunar (pt. gazduire sit-uri) pe baza de CEC sau virament bancar, dar contabilul inca se intreaba:
- cum sa factureze si sa inregistreze pt . clienti UE;
-cum sa facturam si sa inregistreze pt clienti din afara UE
- cand inregistram cu TVA sau fara TVA;
- care sunt documentele anexe la factura prin care se justificam suma incasata(noi incasam la nr. de afisari-accesari de pe site dar clientul este cel contorizeaza si nu stim practic cum sa justificam incasarea).
Se pare ca este o mare problema pt. TVA din stabilirea corecta a locului prestarii si din auto-facturarea serviciilor.Timpul trece si vrem sa fim corecti
Va rugam sa ne ajutati.
in primul rand inainte de efectuarea unor astfel de servicii trebuia sa va inscrieti in registrul operatorilor intracomunitari.
atat pentru firmele stabilite in UE cat si pentru cele stabilite inafara UE factura se emite fara tva, fiind servicii neimpozabile in romania, conform art. 133, alin 2 din codul fiscal (aceasta mentiune trebuind sa apara pe factura)
veti intocmi contracte de prestari servicii, astfel incat sa se specifice clar clauzele contractuale cu privire la numarul de accesari de care vorbiti si datele la care se efectueaza platile de catre beneficiar, pentru a determina astfel faptul fenerator al serviciilor.
chestia cu autofacturarea serviciilor nu am inteles-o.