Ordonanţa nr. 27/30.11.2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, la art. 2 defineşte petiţia ca fiind "cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris sau prin e-mail,...".
De asemenea, H.G. nr. 123/2002 care conţine "Normele Metodologice de aplicare a Legii nr. 544 din 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public", la art. 15 alin. (1) dispune că "Informaţiile de interes public pot fi solicitate şi comunicate şi în format electronic".
Majoritatea instituţiilor publice (Guvern, Ministerul Justiţiei, alte ministere, primării, Oficiul de cadastru, tribunale, redacţii de media, etc. pun la dispoziţie pe pagina de internet o procedură numită E-petiţie prin care puteţi formula o cerere, sesizare etc. pe cale electronică.
Problema este că nivelul de calificare IT al funcţionarilor este la pământ şi de aceea E-petiţia trebuie să fie descărcată de compartimentul de informatică şi apoi transmisă la compartimentul de destinaţie iar acest travaliu durează cam 7 zile.
Deci trebuie să fim optimişti pentru că în câţiva ani acest gen de c omunicare va deveni uzual.
Eu am rezolvat în acest mod probleme cu tribunalul, Renelul, primăria, etc.
Basil