Sunt un proaspat administrator la un imobil de 44 apartamente.
La fel ca in aproape toate blocurile, exista proprietari care comunica "eronat" numarul de persoane care locuiesc intr-un apartament.
Cunosc foarte bine prevederile HG 1588 cu minim 15 zile locuite pentru a putea fi trecut la intretinere si minim 15 zile plecat pentru a putea fi scos de la intretinere.
Ma intereseaza niste solutii probate pentru determinarea numarului real de persoane in apartamente pentru ca eu si comitetul avem doar banuieli bazate pe observarea zilnica al persoanelor. Acestea ar trebui totusi probate prin niste documente.
Cum pot eu sa ii demonstrez vecinei de la etajul 5 ca prietenul ei sta acolo mai mult de 15 zile?
serios acum , nu va inteleg. daca sunt 2 persoane care locuiesc separat si plateste fiecare acolo unde are casa, acuma unde sa se intilneasca in parc? in boscheti???
poi in stilu asta incep sa-l regret pe ceausescu. acuma daca oamenii vin unul la celalat trebuie sa plateasca la ambele apartamente cite 2 persoane?? asta e taxa pe sex? sau ce???X-(
Nu este vorba de vizite. Este vorba de locuire efectiva in acel apartament.
Eu nu am vazut nicaieri scris ca cele 15 zile sa fie consecutive.
Pana la urma nu este vorba despre bani (26 lei / pers pentru ca la apa sunt apometre) ci despre suspiciunile care incarca atmosfera mai ales cand sunt multi locatari batrani care, pana la urma, au dreptate.
Eu zic sa aplicam legea 230 si normele conform carora se administreaza asociatiile. Cat mai simplu posibil si cu intelegere. Proprietarii declara numarul de persoane. Acest numar de persoane se trece la plata.
Daca un vecin face sesizare scrisa la asociatie, administratorul, membrii comitetului verifica aceasta sesizare. Merg la apartamentul respectiv sa vada cine este acolo. La o asemenea sesizare eu am sunat la usa si chiriasul a deschis somnoros (pe la 9 dimineata) si-n pat inca mai dormea prietena care nu era trecuta la intretinere,. dar era trecuta in sesizare. Sesizarea s-a confirmat si am trecut cu 2 persoane la intretinere.
Altfel, mai intrebam si vecinul de alaturi si cel de jos..., sa ne lamurim.
Cu evidenta persoanelor puse la plata de serviciul de salubritate se mai poate regla, asociatia anuntand firma de salubritate oricand se modifica numarul de persoane. Asociatia incaseaza de la fiecare locatar si vireaza acesti bani la firma prestatoare, fara diferente, fara rotunjiri, fara repartizari... Asadar daca luna martie avem 100 persoane instiintam firma de salubritate si facrureaza 100 X 5,3 lei = 530 lei. Luna urmatoare 120 X 5.3 lei = 636 lei. Nu pierde sau castiga asociatia sau vreun locatar ca au primit 2 sau 20 de musafiri, neamuri..., ce au stat cateva zile sau chiar o luna intreaga si nu au declarat la asociatie.
Dar mai dificil este la consumul comun de energie electrica. La acelasi numar de 100 de persoane inscrise oficial la asociatie, conteaza foarte mult daca apar 20 de musafiri din care unii stau mai multe zile sau o luna fara a fi declarate la asociatie. De regula vizitatorii acestia nu stau inchisi in casa, se plimba, urca si coboara de mai multe ori consumand energie electrica pentru iluminat si lift. Ori una este sa repartizezi la 100 persoane declarate, factura de energie electrica de 500 lei si alta sa repartizezi la aceleasi 100 persoane o factura de 600 lei pentru ca musafirii au consumat si ei de 100 lei.
Poate am explicat prea scolareste, dar vazand mai sus inflamarea dialogului, incerc sa explic necesitatea de a declara toate persoanele la asociatie pentru ca altfel platesc pentru acestia toti vecinii, iar pe de alta parte trebuie sa fim si ingaduitori pentru ca aceste cheltuieli, ce se repartizeaza in functie de numarul de persoane, sunt totusi mici si adesea nu merita sa ne certam pentru 2 lei mai mult sau mai putin. Avem multe alte probleme importante de rezolvat in asociatie.
:offtopic:
care este firma de salubritate care ia 5.3 lei/ persoana? si oare vin sa ia si din zone care nu sunt in aria lor de acoperire? in s3 e rosal ... insa ambii au tarif de peste 9 lei/ persoana. daca as putea sa fac conract mai avantajos cu altii as fi foarte multumit.
Dati o cautare pe Google, va pozitionati pe site-urile tuturor prestatrilor din Bucuresti si faceti o comparatie, apoi telefonati la societatea pe care o considerati mai potrivita.
E simplu!
Probleme in asociatie
tot_noi
Buna ziua, am o problema cu care cred ca se confrunta mai multi locatari care nu au prieteni printre administratori de bloc, presedinti si mecanici...Tot felul ... (vezi toată discuția)