Am un SRL si execut niste piese pentru industria mecanica. Am diversi clienti din tara pentru aceste piese. In anul 2009, dupa o perioada de testari pentru acceptare de cateva luni, am reusit spre finalul anului sa fiu furnizor catre o firma multinationala unde pretentiile de calitate au fost mari dar si cantitatile comandate si valoarea pe ansamblu a comenzilor a fost mare. Aceste piese se executa folosind materiale din import iar pentru firma multinationala exista desene specifice ale acestor piese.
Am livrat piese catre aceasta firma peste un an de zile (din Noiembrie 2009 pana in Februarie 2011). Datorita unor schimbari de personal in cadrul firmei multinationale de la inceputul anului 2011 nu s-au mai facut comenzi catre firma mea revenind la un furnizor mai vechi (din import). In colaborarea avuta cu firma multinationala a trebuit sa lucrez cu piese pe stoc deoarece mi s-au cerut livrari prompte (in cateva zile) desi executarea acestor piese implica materie prima din import (necesita timp), executia dificila necesita timp, cantitatile au fost mari (necesita timp). In general livrarea ar fi trebuit sa se faca in termen de minim 30 zile de la data comenzii (asa lucreaza cu celalalt furnizor). Nu a existat un contract comercial intre firma mea si firma multinationala toate livrarile facandu-se pe baza unor comenzi ferme. Nu am fost anuntat de faptul ca se intentioneaza sa se renunte la colaborarea cu mine astfel ca am ramas pe stoc cu o cantitate foarte mare de piese in care am investit foarte multi bani, piese pe care nu pot sa le vand la alt client fiind specifice pentru firma multinationala. Am discutat cu persoanele responsabile de la firma multinationala si am facut o reducere masiva de pret pentru a lichida stocul dar pana in acest moment nu am nici un raspuns favorabil. Ce pot sa fac pentru recuperarea acestor pierderi foarte mari?
Va multumesc anticipat pentru sugestii.
Este dificil de facut retur iar clientul nu este interesat sa-mi recomande un alt client : pe de o parte, piesele in discutie sunt specifice pt activitatea lui iar pe de alta parte el nu cred ca stie alt client. Am sa mai fac insistente (fara a-i plictisi) iar daca treaba se ,,ingroasa" va trebui sa ajung in instanta. Pot invoca un ,,gentleman agreement" pt. care motivele sunt temeinice. Aceasta cale va fi ultima solutie deoarece este foarte neplacuta si pt. mine dar mai ales pt clientul meu care are alt blazon. In plus aceasta va distuge complet orice speranta de continuare a colaborarii.
Nu peteti sa-l acuzati, in instanta, ca de ce nu v-a cumparat mai multe sau de ce nu v-a anuntat ca opreste colaborarea, pentru simplu fapt ca nu ati avut cu el nici un contract prin care sa se angajeze la un anumit numar de comenzi. Singura solutie e sa gasiti alti clienti.