Buna ziua,
in nopul cod al muncii am gasit la art. 17, porivit caruia angajatorul are obligatia sa informeze persoana care urmeaza a fi angajata asupra mai multor lucruri, printre care si riscurile specifice postului.
Aceste riscuri specifice postului in ce anume consta?
Va rog frumos ajutor.
De exemplu cel care va lucra la inaltime, pe orice vreme, soare, ploaie, zapada, etc. Persoana care se ocupa in firma de ssm va evalua riscurile la protectia muncii. Va dau cateva locuri unde sunt riscuri:
organe de masini in miscare;
instalatii si echipamente electrice
incendii , explozii, substante chimice,
zgomot, vibratii, iluminat.
Dupa aceea se detaliaza pe fiecare post de munca.
Potrivit art. 7, alin. 5 lit. d din Legea 319/2006, angajatorul are obligatia "să informeze lucrătorii şi/sau reprezentanţii acestora despre riscurile profesionale".
Obligatia agajatorului de a realiza evaluarea riscurilor pentru sanatatea si securitatea in muncaeste instituita de prevederile art. 12/1 lit. a) din aceeasi lege.
dar din cate am inteles eu aceste riscuri specifice postului vor trebui de acum trecute si in contractul de munca.
ceea ca imi da putine batai de cap, deoarece acelasi lucru il fac si cei care se ocupa de partea de ssm, iar eu acum va trebui sa le introduc si in contractul de munca. si in cazul acesta, in cim ce voi mentiona? voi mentiona toate evaluarile facute de catre cei de la ssm?
Evaluarea riscurilor pentru postul pe care urmeaza sa fie incadrata persoana poate constitui anexa la CIM, facandu-se aceasta referire in contract.
Daca informatia mea v-a fost de folos, puteti sa-mi multumiti, in caz ca nu puteti aplauda.