buna ziua.
lucrez la o societate care are sediul in Bucuresti si mai multe puncte de lucru. Am functia de sef de sectie la unul dintre punctele de lucru. la acest punct de lucru sunt cca 120 angajati. am completat foaiacolectiva de prezenta cu orele lucrate de fiecare muncitor asa cum a reiesit din prezenta zilnica pe care o fac pe un carnet de prezenta practic identic cu foile de prezenta. serviciul contabilitate NU VREA SA IA IN SEAMA aceasta foaie de prezenta pe motiv ca nu e corect sa trec orele lucrate sambata (4h) sau cele din timpul saptamanii ( de ex vineri cineva a lucrat 10 ore in loc de opt deci are doua ore suplimentare) . Mi s-a sugerat sa fac o foaie de prezenta in care sa apara doar cate 8 ore pe zi , fara sambata , si o foaie de prezenta aparte care sa cuprinda doar orele lucrate suplimentar. Am refuzat si am lasat foaia de prezenta in forma completa , corecta zic eu. Am procedat gresit ? legea ce spune ? pot sustine legal ceea ce am facut?
Legea prevede ca, angajatorul are obligaţia de a ţine evidenţa orelor de muncă prestate de fiecare salariat şi de a supune controlului inspecţiei muncii această evidenţă ori de câte ori este solicitat - art.116 C.mun.
În practică, evidenţa orelor de muncă prestate de fiecare salariat se ţine de căre angajator prin intermediul foii colective de pontaj sau a condicii de prezenta.
multumesc mult pt raspuns.
Daca as fi facut ceea ce mi-au sugerat (asa se practica in aceasta firma) adica sa fac doua foi de prezenta fiecare dintre ele nefiind conforma cu adevarul , asa cum am mentionat, inseamna ca as fi comis o ilegalitate? As fi intrat sub incidenta legii?
in fine , exista stat de salarii fara a avea la baza o foaie colectiva de prezenta? sau aceasta este obliogatorie d.p.d.v .legal?