avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 350 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Pot avea in acelasi timp si calitatea de angajat si ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Pot avea in acelasi timp si calitatea de angajat si cea de somer?

De la 23.12.2010 m-am inregistrat ca somer. Sunt inginer am 53 de ani si am gasit insfarsit un angajator ineresat de serviciile mele de la 01.06.2011, dar in domeniul vanzarilor (program de 8 ore, perioada ?????). La angajare semnez un contract, sau mai bine zis care este forma contractuala sa semnez ca sa lucrez legal, dar in acelasi timp sa evit pierderea somajului in cazul in care angajatorul (sau eu) considera dupa 1,2 sau 3 luni ca nu corespund cerintelor postului. Din cate inteleg perioada de proba nu mai exista, eu nu pot avea in acelasi timp si calitatea de angajat si cea de somer? Este corect. Dar vreau sa evit situatia neplacuta ca dupa cateva saptamani sau luni sa raman si fara ajutor de somaj. Va multumesc mult.
Cel mai recent răspuns: Iulian MANEA , Contabil 22:59, 16 Mai 2011
1. Puteti vorbi cu angajatorul sa incheiati un contract individual de munca (CIM) pe perioada determinata de cel mult 12 luni.
2. In acesta situatie se suspenda perioada de somaj care se reia, de unde a ramas, la data incetarii de drept (art.56j din Codul muncii) a CIM, la data expirarii termenului pentru care a fost incheiat (v. art.45 din Legea 76/2002).
3. Perioada de proba a existat si exista in continuare si sunt prevazute in toate CIM (v. art.31 si art.83 din Codul muncii).
4. Va recomand incheierea unui CIM pe perioada determinata de o luna de zile timp in care va veti lamuri daca veti ramane sau nu acolo.