Sunt un angajator nou cu 7 angajati activi.
Vreau sa externalizez serviciul de sanatate si securitate in munca si cel de medicina muncii.
Relatia intre mine si prestator se face prin contract de prestari servicii?
Intreb pentru ca persoana aleasa de mine pentru prestarea serviciilor de SSM nu este persoana juridica sau fizica autorizata si doreste sa incheiem un contract individual de munca de 2 ore.
Nu stiu ce sa fac. E in dezavantajul meu sau nu?
Multumesc.
Varianta cu contract de munca cu timp partial nusi atinge scopul urmarit de dumneavoastra si anume externalizare pentru scaderea costurilor.
Da, Va trebui sa semnati contract de prestari servicii, firma sau persoana fizica autorizata va taie factura la tariful negociat care trebuie sa fie mai mic decat platiti acum si gata.
Icepand cu 01.07.2011, prin HG955/2010 s-a prevazut ca lucratorul cu atributii SSM ( inspector SSM) sa fie incadrat cu CIM cu durata de timp 8 ore si nu cu timp partial.
Si in situatia in care avem contract de prestari servicii cu o firma autorizata care vine doar o data sau de doua ori pe luna sa ne faca instructajul sa inteleg ca nu mai e valabil#-o si trebuie cineva sa stea 8 ore in fiecare zi ca sa faca ce?:rtfm:
In situatia in care aveti contract de prestari servicii cu o firma autorizata nu este necesar ca acel lucrator sa stea 8 ore/zi la dvs ... modificarea adusa de HG nr.955/2010 se refera la serviciul intern de prevenire şi protecţie si nu la serviciul extern de prevenire şi protecţie.
Aveti grija ca, contractul încheiat între angajator şi serviciul extern de prevenire şi protecţie trebuie să cuprindă şi următoarele:
a) activităţile de prevenire şi protecţie care vor fi desfăşurate de către fiecare serviciu extern de prevenire şi protecţie;
b) modul de colaborare cu lucrătorii desemnaţi/serviciile interne şi/sau cu alte servicii externe de prevenire şi protecţie;
c) clauze privind soluţionarea litigiilor apărute între părţi.