avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 838 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrator asociatie de locatari privata
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrator asociatie de locatari privata

Buna ziua ,

Va rog sa imi spuneti cum poate fi schimbat administratorul unei asociatii de proprietari . Mentionez ca nu i s-au constatat abateri si actele contabile ii sunt in regula , doar ca o mana de locatari ( minoritari ) vor sa il schimbe .
Cum se procedeaza , conform codului muncii ? Sau sunt amendamente ce se refera strict la acest segment ?

Multumesc anticipat !
Cel mai recent răspuns: arockz , utilizator 21:41, 25 Mai 2011
Administratorul a fost incadrat in functie de catre comitetul executiv si apoi validat de catre adunarea generala a proprietarilor, deci aceste doua organe o pot face si numai cu argumente solide , pt ca altfel va treziti cu un proces de toata frumusetea.
1-Administratorul de imobil persoana fizica,in temeiul art 35(2) L nr 230/2007 poate fi angajat prin incheiere de CIM,conform celor stabilite prin negociere directa
Incetarea CIM din partea entitatii juridice trebuie sa fie temeinic justificata
Totodata,in temeiul art 17(6) din HG nr 1588/2007
Comitetul executiv angajeaza sau demite personalul,incheie sau reziliaza contracte in ceea ce proiveste activitatea de administrare si intretinere a cladirii,a partilor comune de constructii/a instalatiilor,precum si pentru alte activitati conforme cu scopul asociatiei de proprietari:administrare,contabilitate,casierie,ingrijire,mecanica ,
instalatii,etc

Daca nu exista suspiciuni asupra corectitudinii activitatii,daca nu exista indicii temeinice referitoare la existenta de prejudiciu material ,comitetul executiv nu are motiv sa dispuna incetarea colaborarii cu administratorul
Administratorul unei asociatii de proprietari este angajat de Comitetul executiv, condus de presedintele asociatiei si tot acestia pot sa decida incetarea CIM.
Intrebarea postata pare a veni de la un administrator de asociatie. Cred ca administratorul trebui sa cunoasca bine reglementarile.
Unui administrator, ca de altfel oricarui salariat, i se poate desface contractul de munca in multe situatii. In mesajul initial se spune ca "nu i s-au constatat abateri si actele contabile ii sunt in regula".
Pai daca se constata abateri se desface contractul disciplinar. Membrii comitetului pot avea motive ce tin de activitatea administratorului (lipsa de implicare, neadaptarea administratorului la metodele noi de lucru pe calculator, reclamatii ale vecinilor, executarea sarcinilor doar daca este supravegheat, delasare - ceea ce nu pot fi catalogate drept abateri...). Pot fi motive ce tin de pretentiile mai noi ale membrilor asociatiei, de studii, de incredere...
Sigur ca, in orice situatie, se poate ajunge la incetarea activitatii pe cale amiabila, cu intelegerea partilor, demisie, demitere...
Oricum acestea se stabilesc si decid de Comitetul executiv si presedintele asociatiei, care cunosc bine activitatea administratorului si nu de cativa proprietari nemultumiti. Acestia pot sesiza neregulile catre comitet.
Conform noilor modificari, din Codul muncii, salariatul este obligat sa respecte atributiile mentionate in Fisa Postului, precum si prevederile Regulamentului Intern al angajatorului, regulament care cuprinde criteriile de performanta si de evaluare profesionala a angajatului.
Regulamentul intern, este actul care completeaza criteriile de concediere prevazute in lege si/sau contractul colectiv de munca. Cititi titlul II, XI.
Verificati daca abaterile mentionate de mana minoritara se regasesc in regulamentul intern si daca acestea se confirma, atunci puteti face demersuri pentru concediere.
In cazul in care nu aveti regulament, elaborati unul si asteptati momentul pana-l incalca.
Daca spuneti ca nu are abateri si nici un fel de repros sa-i faceti, de ce se doreste schimbarea?


~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Concedierea pt motive ce tin de pers angajatului IULIU MARIAN IULIU MARIAN buna ziua, in cazul concedierii pentru motive care tin de persoana salariatului,exista o perioada de preaviz pe care angajatul trebuie sa o satisfaca(daca ... (vezi toată discuția)
Abuzuri în serviciu/abateri disciplinare diana soimu diana soimu Care sunt caile de urmat faţă de atitudinea administratoarei de imobil care: 1. nu prezintă actele financiar contabile, expertului contabil cu care ... (vezi toată discuția)
Administrator de bloc - cercetat disciplinar babysee babysee Ce parere aveti despre cercetarea disciplinara prealabila a administratorului unui asociatii de proprietari in conf. cu prev. art. 267 alin 1 C. ... (vezi toată discuția)