Buna seara, am deschis si eu o firma avand ca obiect principal de activitate importul articolelor de pescuit si am ceva intrebari:
-pentru imputernicirea altcuiva in vederea semnarii unui contract de inchiriere spatiu,si deschiderea punctului de lucru aferent trebuie decizie sai delegatie?
-de unde pot optine date in vederea realizarii Regulamentui de ordine interioara?
-ce alte documente se mai cer la controale in afara de regulament?stiu de registru unic de control,contracte de munca,pontaje,niruri,registru zilnic.
Merge si delegatie si decizie.
Regulamentul de ordine interioara vi-l alcatuiti d-voastra dupa specificul activitatii, dupa cum si ce doriti sa se intample in spatiul de munca si in timpul afectat orelor de program.
Va redau fragmente din HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor.
Art. 8
(1) Angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati, de a-l pastra in bune conditii la sediu, precum si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
(2) Dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin urmatoarele documente: actele necesare angajarii, contractul individual de munca, actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca, acte de studii/certificate de calificare, precum si orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.
(5) dosarele personale ale fiecarui salariat se vor pastra in conditii care sa asigure securitatea datelor, precum si pastrarea lor indelungata si corespunzatoare, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare. Angajatorul raspunde pentru asigurarea acestor conditii, precum si pentru orice prejudiciu produs salariatului, sau oricarei alte persoane fizice sau juridice, prin incalcarea acestor obligatii.
Astea sunt valabile pentru salariati.
Apoi mai t
Nu trebuie sa aveti copii de pe materialele din dosarul angajatului la punctul de lucru. Ele se tin la sediul social al firmei. De exemplu regulamentul de ordine interioara si cu fisa postului trebuie sa fie aduse la cunostinta angajatilor. De aceea, ca sa fiti acoperita, dupa ce le prezentati cele doua materiale ii puneti pe salariati sa semneze intr-un tabel atasat de luare la cunostinta.
La punctul de lucru trebuie sa aveti acele registre si completate la zi, acolo unde e cazul.