Am nevoie de o parere asupra urmatorului aspect: sunt administratorul unei companii si detin 10% din actiuni. Am fost angajatul companiei pe functia de director general dar, in urma unor discutii cu asociatii, am decis sa demisionez in urma cu 3 luni. De atunci, incerc sa renunt si la pozitia de administrator dar asociatii refuza o intalnire sau discutii pe aceasta tema. Ce pot face pentru a iesi din aceasta situatie? Multumesc.
Aveti mai jos raspunsul utilizatorului AVLIL transmis la o intrebare similara, in februarie 2007.
"Functia de administrator al unei societati comerciale poate inceta fie prin revocare, moartea admin, pierderea capacitatii acestuia, DAR SI PRIN RENUNTARE!!!!! Ar fi si nedrept dealtfel ca altii sa ne numeasca in unele functii si pozitii si sa nu putem scapa de atributiile respective, chiar daca la un anumit moment le-am acceptat!
Astfel, functia de administrator inceteaza prin renuntarea sau demisia administratorului. Principiul simetriei aplicat in acest caz duce la concluzia ca, daca revocarea admin este ad nutum si renuntarea trebuie sa aiba acelasi caracter discretionar; singura problema ar aparea doar in cazul in care datorita renuntarii s-a cauzat societatii un prejudiciu material; atunci societ are dreptul la despagubiri conform Codului comercial. Avand in vedere ca societ mai are si alti admin, as vrea doar sa stiu daca ei pot lua decizii doar impreuna, desi nici in acest caz nu ar trebui sa existe o posibilitate de creare de prejudicii, ceilalti doi admin ramanand sa ia decizii impreuna.
Prin urmare faceti un document scris de renuntare la functia de administrator in care sa va aratati si motivele; o puteti trimite si prin posta cu confirmare de primire (caz in care nu exista certitudine asupra continutului scrisorii), dar cel mai bine ar fi sa o trimiteti printr-un agent procedural dintr-un cabinet de executori, costa vreo 30 lei si aveti avantajul ca o copie va ramane la executor si astfel puteti demonstra oricand demersul dv.
Partea de publicitate este aceeasi ca si la numirea in functie, insa in cazul renuntarii nu mai este nici interesul si nici atributia dv. sa o indepliniti. Ea are doar rolul de a opune tertilor fata de societate schimbarile privitoare la aceasta.
Daca aveti timp si vreti sa fiti 100% cinstit, in scrisoare dati un termen viitor de la care renuntati la functie, pana atunci societatea avand timp pentru inlocuirea dv. Aproape orice posibilitate de a crea un prejudiciu astfel dispare. Atentie: termenul ar trebui insa sa fie unul de minim 30 de zile si nu este obligatoriu, dealtfel nu este mentionat deloc in lege, astfel ca este doar o masura de precautie pentru cei foarte tematori din fire."
In primul rand ar trebui in scris sa faceti o asemenea convocare/cerere. In al doilea rand va puteti depune demisia , pe care sa o inregistrati si la registrul comertului cheltuielile le suportati d-voastra. Acest lucru va aduce doar eliberarea din functie, nu si descarcarea de gestiune, care se face prin hot. ad. gen.
Totodata, la registru veti ramane in continuare administrator daca asociatii nu vor dori sa efectueze operatiunile necesare schimbarii d-voastra, dar macar cei care lucreaza cu societatea d-voastra, prin publicarea in monitorul oficial a demisiei vor lua la cunostiinta de acest demers.
Daca tot intarzie in modificarea actelor ii puteti actiona in instanta.