avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 512 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... contract de inchiriere spatiu intre doua societati
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

contract de inchiriere spatiu intre doua societati

acest contract de inchiriere spatiu intre doua societati se face la un notar sau pur si simplu administratorul sau oricine altcineva din firma il poate intocmi?
Cel mai recent răspuns: trandafir2 , moderator 20:04, 16 Aprilie 2013
Este obligatia locatorului (acelui ce inchiriaza), pentru impozitare.

Mai mult, daca trebuie sa faceti divada la Registrul comertului, acolo va va cere aceasta dovada de inregistrare.
~ Conținut șters la cerere ~
gabitza1980 a scris:

acest contract de inchiriere spatiu intre doua societati se face la un notar sau pur si simplu administratorul sau oricine altcineva din firma il poate intocmi?

În ori ce situaţie contractul se întocmeşte în formă scrisă de către părţile contractante!
Înscrisul se poate edita de un notar, avocat, ori de un împuternicit/salariat al părţii care cedează folosinţa/inchiriază! Nu există vreo stipulaţie legală imperativă referitoare la modul de editare a înscrisului contractual.
În această fază este bine de ştiut că dacă se doreşte ca taxa de închirere să devină vector TVA(regim fiscal opţional), atunci contractul dintre două persoane juridice se NOTIFICÃ LA AFP.T., iar dacă nu se doreşte supunerea chiriei regimului TVA (regim fiscal de bază), atunci norificarea nu este necesară, după cum nici contractul nu se înregistrează la AFP.T.
Obligativitatea înregistrării contractului de inchiriere este stipulată atunci când proprietarul este PERSOANA FIZICÃ şi aceasta se face în vederea reconsiderării acelei persoane din punct de vedere fiscal, aceasta devenind CONTRIBUABIL pentru venituri realizate din chirii, dar acest contract nu este supus decât regimului TVA de bază, adică chiria nu se încasează inclusiv TVA(fără TVA), TVA nu exită în această relaţie.
Contractul de COMODAT este un contract de cedare FOLOSINTA fără plată, dar cu atribuirea tuturor drepturilor/obligaţiilor Proprietarului către Utilizator, mai puţin "dreptul de proprietate".
Contractele de cedare folosinta (închiriere ori comodat) se înregistrază la AFP.T. numai în cazul în care cladirea/locuibila se va utiliza drept sediu social ori sediu secundar(lucrativ ori administrativ) de către Utilizator.
subscriu...intre doua persoane juridice nu trebuie decat, cel mult, sa notifici administratia financiara in cazul in care optezi pentru facturarea cu tva. Impozitarea se face cumulandu-se veniturile, nu separat.
Probabil ca cere registrul comertului, desi este un pic cam abuziv
Ultima modificare: Marți, 7 Iunie 2011
ileana.b, utilizator
Contractul de inchiriere precum si contractul de comodat, incheiat intre 2 persoane juridice NU se inregistreaza la administratia financiara..
Daca acel spatiu este destinat sediului social, atentie, doar sediului social, si nu unui punct de lucru, atunci se urmeaza procedura obtinerii certificatului si adeverintei necesare la registrul comertului pentru schimbarea sediului social.

Alte discuții în legătură

Contract inchiriere proprietar persoana juridica eugen82 eugen82 in cazul in care proprietarul unui imobil este persoana juridica - societate comerciala iar aceasta inchiriaza imobilul, [b]mai este sau nu necesara ... (vezi toată discuția)
Contract de comodat rams1899 rams1899 Buna ziua, Care este cea mai buna varianta de contract,comodat sau inchiriere,pentru un apartament cu doua camere,o camera pentru locuit si o camera pentru ... (vezi toată discuția)
Schimbare sediu social in alt judet raluk20 raluk20 Buna ziua, Am urmatoarea problema : Am un SRL si vreau sa-i schimb sediul social in alt judet, am gasit sediul respectiv si am facut un contract de ... (vezi toată discuția)