gabitza1980 a scris:
acest contract de inchiriere spatiu intre doua societati se face la un notar sau pur si simplu administratorul sau oricine altcineva din firma il poate intocmi?
În ori ce situaţie contractul se întocmeşte în formă scrisă de către părţile contractante!
Înscrisul se poate edita de un notar, avocat, ori de un împuternicit/salariat al părţii care cedează folosinţa/inchiriază! Nu există vreo stipulaţie legală imperativă referitoare la modul de editare a înscrisului contractual.
În această fază este bine de ştiut că dacă se doreşte ca taxa de închirere să devină vector TVA(regim fiscal opţional), atunci contractul dintre două persoane juridice se NOTIFICÃ LA AFP.T., iar dacă nu se doreşte supunerea chiriei regimului TVA (regim fiscal de bază), atunci norificarea nu este necesară, după cum nici contractul nu se înregistrează la AFP.T.
Obligativitatea înregistrării contractului de inchiriere este stipulată atunci când proprietarul este PERSOANA FIZICÃ şi aceasta se face în vederea reconsiderării acelei persoane din punct de vedere fiscal, aceasta devenind CONTRIBUABIL pentru venituri realizate din chirii, dar acest contract nu este supus decât regimului TVA de bază, adică chiria nu se încasează inclusiv TVA(fără TVA), TVA nu exită în această relaţie.
Contractul de COMODAT este un contract de cedare FOLOSINTA fără plată, dar cu atribuirea tuturor drepturilor/obligaţiilor Proprietarului către Utilizator, mai puţin "dreptul de proprietate".
Contractele de cedare folosinta (închiriere ori comodat) se înregistrază la AFP.T. numai în cazul în care cladirea/locuibila se va utiliza drept sediu social ori sediu secundar(lucrativ ori administrativ) de către Utilizator.