am o limita, vorba buna nu a folosit!!
acesta, de mult timp, CRED CA PUR SI SIMPLU NU VREA sa-si rezolva problema.
catre cine trebuie facuta o plangere referitoare la nesimtirea veciunului?
exista cumva un model (nu stiu, ceva tipizat) pentru astfel de plangeri?
multumesc anticipat!
o zi buna!
gabriel
Daca acel vecin nu executa reparatia la el in casa si va afecteaza numai pe dvs. eu va sfatuiesc sa incercati sa vorbiti cu acel vecin sa va permita sa aduceti dvs. niste meseriasi si sa executati ce este de reparat acolo.Pe urma daca reparatia este pe partea comuna adresati-va asociatiei sa va recuperati banutii.Daca este defect al instalatiei proprietate personala si nu va despagubeste acel vecin, macar sa spuna bogdaproste.
Adam Grecu
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Cateodata, cam asa se procedeaza, cum zice @johnpescar... la sediul as. prop. ne-am confruntat de multe ori cu astfel de reclamatii. Sigur, asa cum s-a mai spus, administratorul - ma rog, as. prop. are ”limitari” in astfel de cazuri, insa odata luata in evidenta o asfel de reclamatie, admin-ul are obligatia sa se deplaseze la fata locului, eventual insotit de un instalator, sa identifice / constate defectiunea. Daca este pe partea comuna, costul reparatiei este suportat de toti proprietarii, prop. cu c.p.i., iar daca este pe partea de instalatie a proprietarului, desigur ca acesta trebuie sa plateasca.
Vorbeam mai sus de limitari ale as. prop., adica daca vecinul de deasupra vrea sa colaboreze, daca iti da voie in casa, sa constati defectiunea samd...
Noi am avut un asemenea caz, proprietarul ”inundator” locuia la etajul 2, nu vroia in ruptul capului sa colaboreze, nici cu vecinii pe care i-a inundat sistematic in baie si bucatarie si nici cu asociatia. Aveau un comportament f. ciudat, nu deschideau usa desi erau acasa. Cand veneau de la serviciu, intrau rapid in casa si efectiv nu raspundeau sub nici-o forma la apelurile facute de vecini.
Atunci vecinii, disperati ne-au solicitat ajutorul. Ne-am deplasat la fata locului, am constatat ca intr-adevar oamenii aveau dreptate , am intocmit un proces-verbal de constatare, cateva fotografii. Am mers si la ap. proprietarului cu ”izvorul”, dar asa cum ne-am asteptat nu ne-au deschis. Prin usa ne-a informat ca instalatia lor functioneaza corect si sa cautam in alta parte...
Com. executiv a decis intocmirea uni Preaviz prin care il informam pe proprietarul rau-voitor despre prev. HG nr. 1588, art. 12, B. Obligatii ale proprietarrilor, lit. b) :
să accepte accesul în apartamentul propriu, cu un preaviz de 5 zile, al unui delegat al asociației, atunci cand este necesar și justificat, să se inspecteze, să se repare ori să se înlocuiască elemente din proprietatea comună, la care se poate avea acces numai din respectivul apartament sau spațiu; fac excepție cazurile de urgență, când accesul se poate face fără preaviz, conform prevederilor din statutul asociației de proprietari
Pentru ca situatia devenise de-a dreptul insuportabila, presedintele a decis ca acest preaviz / notificare sa fie lipit la intrarea in bloc - usa exterioara, la avizier, pe o usa interioara si pe peretele din casa scarii, langa usa proprietarului.
Acest lucru l-a scos din sarite pe proprietar, a venit la asociatie, ne-au amenintat ca ne actioneaza in justitie, ca le-am stirbit demnitatea si alte chestii dintr-astea.
I-am sfatuit sa puna totul pe hartie... Nu au mai facut nimic inafara de faptul ca au adus o echipa de meseriasi, au lucrat o zi intreaga acolo, ce sa va zic, dupa 5 zile ne-au permis accesul in apartament, instalatorul nostru a inspectat lucrarea care s-a dovedit a fi de mare amploare si efectuata cu simt de raspundere. Iar am intocmit PV de constatare si cu aceasta s-a terminat!
V-am povestit cum am rezolvat noi un asemenea ”caz” . Nu este o reteta, insa totul se putea rezolva f. simplu, prin implicarea proprietarilor, atat a celui din vina caruia s-a produs inundatia, cat si a celorlalti, care in treacat fie spus, chiar vroiau sa contribuie la costurile reparatiei, numai sa scape de necaz. Nu a mai fost cazul...
Cazul ideal descris de domnul Adam Grecu ar trebui sa se intample atunci cand asociatia se implica pe acolo in probleme.Dar atunci cand anunti la asociatie o asemenea problema si ei se uita la tine ca la un nebun...:hm:
eu am un vecin la etajul 2 care e atat de nesimtit
nu este prima data cand ne inunda
problema sta in felul urmator, au mutat chiuveta in balcon . a tras o teava de ghena catre balcon
si la imbinare curgea apa de ne-a facut ditami pata pe tavan si pereti din bucatarie , (si sunt plecati in strainatate )
a lasat cheia la un fin de-al lor ,
intr-un final , am reusit sa iau legatura cu el si dupa reparatie instalatorul a cerut 150 de lei , findca acesta defectiune a fost de la acei vecini (romii) normal ei trebuia sa platesca , si a zis ca e mult si mama a zis lasa ca dam noi 50 de lei si aia 100 de lei , tiganu cica nu are la el , am platit eu , si in acest caz , daca nu ne aduce banii a dat de dracu ala cand va venii acasa...
Defectiuni
alexpato1
am o problema cu vecinul de sus eu stau la parter.scurgerea lui din baie de la chiuveta si vana trece pe la mine pri apartament sus pe langa tavan si de cate ... (vezi toată discuția)