avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 464 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Certificatul digital calificat pentru semnatura ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica. Obtinere. Etape. - Atentie! Din 1 iulie 2011 Declaratia 112 se depune doar ONLINE!

Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica. Obtinere. Etape. - Atentie! Din 1 iulie 2011 Declaratia 112 se depune doar ONLINE!

Obtinerea certificatului calificat pentru semnatura electronica de la o firma autorizata
Pentru a transmite o declaratie fiscala prin mijloace electronice trebuie obtinuta o semnatura electronica, printr-un certificat digital. Conform prevederilor OMEF nr. 858/2008, OPANAF nr. 2520/2010 si OPANAF nr. 2568/2010, certificatele digitale se obtin de la furnizori de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica:
- CERT SIGN, adresa: www.certsign.ro;
- DIGI SIGN, adresa: www. digisign.ro;
- TRANS SPEED, adresa: www. transsped.ro.

Important!
a. Cu un singur certificat puteti semna declaratiile fiscale pentru mai multi contribuabili. Daca o firma care conduce evidentele fiscale ale unor clienti doreste sa foloseasca mai multi angajati pentru semnarea electronica a declaratiilor fiscale, atunci, pentru fiecare angajat se obtine un certificat digital pe o adresa proprie de e-mail.

b. Este necesara instalarea programului Adobe Reader 8.2.
Pentru siguranta transmiterii datelor, trebuie ca certificatul digital calificat detinut sa fie confirmat de furnizorul de servicii de certificare. Pentru aceasta, se descarca in calculatorul de pe care se vor transmite declaratiile, documentul de confirmare de pe websiteul ANAF, sectiunea Asistenta Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicatii, la adresa [ link extern ] .

Se completeaza documentul de confirmare, aplicand semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator. Cu documentul confirmat de firma care a eliberat certificatul digital, se face inregistrarea la ANAF parcurgand urmatorii pasi:
- se acceseaza websiteul ANAF, la adresa www.anaf.ro, meniul Depunere declaratii, modulul Inregistrare certificate calificate, se tasteaza butonul Accepta aflat in partea stanga, jos, a paginii;
- in fereastra care apare se selecteaza documentul de confirmare cu butonul Browse, care se va transmite prin tastarea butonului Transmite documentul;
- apoi, se introduc urmatoarele date: codul unic de identificare al contribuabilului (operatorul economic pentru care se transmit declaratiile fiscale); denumirea contribuabilului; adresa contribuabilului. Dupa completarea acestor date se tasteaza butonul Submit pentru transmitere. Pe ecran se va afisa formularul 150 Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat, completat cu datele introduse, care se listeaza prin tastarea butonului Tipareste cererea.

Atentie! Conform prevederilor OMFP nr. 858/2008, perioada de valabilitate a unui certificat calificat este de un an de zile. In cazul in care certificatul va fi reinnoit, se parcurge procedura prezentata mai sus.


Inregistrarea formularului 150 la unitatile fiscale teritoriale
Pentru inregistrarea formularului 150 Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat la unitatea fiscala teritoriala unde contribuabilii sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe, trebuie depuse urmatoarele documente:
- formularul 150, listat, semnat si stampilat de contribuabil;
- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie;
- documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea adunarii generale a actionarilor sau Statutul societatii comerciale);
- documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.

In termen de 4 zile de la depunerea documentatiei, pe adresa de e-mail mentionata in formularul 150, se primeste o confirmare pentru utilizarea serviciului Depunere declaratii on-line.

Pentru transmiterea pe cale electronica a declaratiilor fiscale, contribuabilii vor accesa website-ul ANAF, la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, parcurgand etapele prezentate in ghidul Instructiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor on-line, postat pe websiteul ANAF. Actualizat:
1 iunie 2011
Instalare:
Despre Formularul 150
Formularul 150 Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat (emis de o alta autoritate decat MFP) se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line". Exemplarul listat, semnat si stampilat de catre contribuabil, conform legii, se depune de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, la directia generala a finantelor publice judeteana sau, dupa caz, la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal. Cererea in format hartie va fi insotita de urmatoarele documente: documentul de identitate a solicitantului, in original si in copie; documentul eliberat de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. Acest formular este inclus in aceasta pagina doar pentru informare, si nu pentru utilizare, deoarece el se obtine in urma procedurii explicate in instructiunile aferente depunerii on-line. Documentul de confirmare a certificatului digital calificat se depune in format electronic, semnat digital de catre solicitant si confirmat prin semnatura electronica a autoritatii de certificare. Descarca Document de confirmare

Sursa: finantevalcea.ro
Ultima modificare: Vineri, 10 Iunie 2011
Alin Popescu, administrator
am luat in calcul anuntul ca incepand cu data de 05.07.2011 ora 9 anaf isi reia activitatea .am sa incerc maine . multumesc
Am transmis declaratia 112 azi 5 iulie la ora 13 si a functionat perfect. Si nu are rost sa ne plangem atat de mult . Sa recunoastem ca certificatul iti aduce timp. Timp real pe care nu-l pierzi la ghisee. Iar costurile nu sunt atat de mari.Cautam nod in papura oricui , mai ales celor care ne obliga la ceva. Sucim toate subiectele pe toate fetele, le intoarcem pe dos, ca romanii...de! dar certificatul obtinut ne foloseste.
Poate a mers la ora 13, acum, de exemplu, nu functioneaza!

Omul a intrebat, n-a dat cu parul si nici nu s-a plans de nimic!
Nu era vorba ce cel cu intrebarea.. De plans s-au plans foarte multi : ca nu e corect, costa prea mult, ca... ca... Ne plangem pentru prea multe.. Orice punct de vedere poate fi corect sau incorect. Faptul ca a fost impusa semnatura electronica e corect ?! E in avantajul nostru .
nu contesta nimeni "avantajul".

dar in relatia declarativa a contribuabilului cu fiscu' serviciul nu poate fi decat "free" (GRATIS!) sau "almost free", cum e in toata europa...

pag. 163-172
[ link extern ]

asta cu externalizatu' serviciului de "semnatura electronica" de la fisc (PENTRU O RELATIE CU EL INSUSI, CU FISCU'!...si unde a fost gratis (normal si legal) pana acum!) la 3 firme private e o gaselnita originala si dubioasa....

pentru ca nu putem sa nu ne uitam (sunt banii nostri) la un alt "avantaj": AVANTAJUL celor 3 contribuabili (firme) unde viram (OBLIGATI) banii:

470.000 contribuabili X 50 euro/contribuabil = 23.500.000 EURO:stunned:... numai in 2011...



Ultima modificare: Marți, 5 Iulie 2011
ContSters123067, utilizator

Alte discuții în legătură

Am un certificat digital. cum pot semna declaratiile pentru alte firme? oviiul oviiul daca am un certificat digital si semnatura electronica pentru o firma ce pasi trebuie sa urmez sa pot semna si declaratiile pentru alte firme (vezi toată discuția)
Semnatura electronica LIVIU NISTEA LIVIU NISTEA Daca o societate poate avea doua semnaturi electronice, pe doua calculatoare, pentru depunerea declaratiilor la ANAF. (vezi toată discuția)
Semnatura electronica irina_iris_19 irina_iris_19 am o i.i. si trebuie sa depun 112 pana pe 25 aug.nu am semnatura electronica.contabilitatea o tin eu ca e simplu.am 3 angajati.cum sa procedez acum pentru a ... (vezi toată discuția)