Am achizitionat recent un produs de pe un site de vinzari online, solicitind intocmirea facturii "pe firma" (SRL). La momentul efectuarii comenzii (telefonice), am solicitat citeva detalii despre caracteristicile produsului care nu erau afisate pe site. La livrare, am constatat ca acele caracteristici care mi-au fost confirmate nu corespundeau.
Am apelat vinzatorul, i-am relatat faptele iar una dintre angajate mi-a transmis sa formulez o cerere pentru returnarea produsului. Am transmis o astfel de cerere dar mi s-a raspuns ca acest lucru este valabil doar pentru cumparatori persoane fizice.
Le-am trimis un alt mesaj (de fapt vreo 3-4) prin care le prezentam faptul ca produsul nu corespundea caracteristicilor confirmate de catre agentul de vinzari respectiv dar nu am primit nici un raspuns. Le-am solicitat sa analizeze continutul convorbirii telefonice din momentul efectuarii comenzii pentru acel produs dar "linistea" din partea lor ma face sa cred ca nu exista asa ceva (o inregistrare). Este posibil un astfel de contract la distanta care sa nu aiba la baza.. nimic? Pentru ca in cursul discutiei telefonice din momentul efectuarii comenzii am sugerat operatorului sa transmit comanda mea prin e-mail sau prin formularul de comanda de pe site dar mi s-a spus ca este suficienta comanda telefonica.
Am incercat sa iau legatura cu cineva din managementul firmei dar fara succes.
Imi puteti spune ce pot face in acest caz? Este clar vorba de o inselaciune, pentru ca produsul livrat nu corespunde cu cel "comandat".. am folosit ghilimelele pentru ca nu stiu ce ar putea reprezenta "comanda", in absenta unei cereri scrise sau a unei discutii telefonice inregistrate?
Pot depunde o plingere penala la Parchet, in acest sens? Mentionez ca eu sint din provincie iar firma de vinzari online este din Bucuresti. Trebuie sa mai fac alte demersuri preliminare (gen propunere de conciliere), sau acestea sint necesare doar intr-o instanta civila (comerciala)?
Eu as zice ca aici se aplica regulile generale ale unui contract de vanzare cumparare, prevazute de codul civil.
Fiind vorba de doua societati comerciale e de gandit daca nu se aplica dreptul comercial, (desii daca nu ma inseala memoria la vanzarea-cumpararea comerciala esential era ca lucrul sa fie cumparat in scopul revanzarii)...
Oricum, indiferent ca este o vanzare cumparare civila sau comerciala, cred ca una din principalele greutati va fi cea de a dovedii ca ati comandat ceva si ati primit altceva... La asta ar putea eventual ajuta ceva prospecte etc...
Insa toate astea luati-le oarescum sub rezerva... ca nu-s prea sigur de ele...
Dar cine trebuie sa faca dovada a ceea ce continea comanda? Comerciantul (vinzatorul) sau consumatorul (cumparatorul)? Din experienta anterioara de achizitionare a unor produse online, daca comanda o transmiteam telefonic, primeam un mesaj scris (e-mail/fax) prin care mi se solicita confirmarea comenzii. In cazul de fata, comerciantul m-a asigurat ca respectiva convorbire telefonica (din momentul efectuarii comenzii) va fi inregistrata dar nu s-a intimplat acest lucru.
Daca se aplica regulile generale, sarcina probei se poate concretiza cam asa: cel ce face o afirmatie/solicita ceva, trebuie sa dovedeasca cum ca acel "ceva" ii este datorat...
Asta ar insemna ca, daca vanzatorul vrea achitarea pretului laptopului, el trebuie sa dovedeasca cum ca dvs. ati comandat/cumparat exact acel laptop.
Daca dvs, ati platit deja acel laptop si vreti banii inapoi, respectiv vreti altceva dvs trebuie sa faceti dovada ca ati comandat ceva si ati primit altceva...
Cred ca nu va va fi usor, daca deja ati platit pretul...