1. Intermen de maxim 60 de zile de la absolvire va inregistrati la Agentia de Somaj de care apartineti cu domiciliul.
2. Dupa cele 60 de zile, daca nu veti reusi sa va angajati, veti primi indemnizatie de somaj in cuantum de 250 lei lunar timp de 6 luni.
3. Actele pe care trebuie sa le depuneti la Agentia de Somaj sunt:
- Actul de identitate, in original si copie;
- Actele de studii si de calificare,in original si copie;
- Certificatul de nastere,in original si copie;
- Certificatul de casatorie,in original si copie;
- Adeverinta medicala , din care sa rezulte ca este apta de munca sau ca are eventuale restrictii medicale
- Actele eliberate de organele financiare teritoriale,din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri sau ca realizeaza din activitati autorizate potrivit legii venituri mai mici decit indicatorul social de referinta.
- Declaratia pe proprie raspundere din care sa rezulte ca nu are loc de munca , nu realizeaza venituri sau ca realizeaza din activitati autorizate potrivit legii mai mici decit indicatorul social de referinta.
- Actul de absolvire a formei respective de invatamant, in original si in copie
- Declaratie pe propria raspundere a absolventilor ca nu urmeaza o forma de invatamant la data solicitarii dreptului
Buna ziua!
Daca am ramas cu o restanta dupa terminarea facultatii, pot lua acea adeverinta de absolvire a facultatii?
Restanta o pot da abia pe 6 iulie si as fi vrut sa bag actele de somaj saptamana viitoare.Sunt din baicoi si am terminat facultatea la U.P.G, Unde trebuie sa depun actele,pentru somaj?
1. Daca aveti restanta inseamna ca nu sunteti absolvent.
2. Iata ce spune Legea 76/2002 privind sistemul asigurãrilor pentru şomaj şi stimularea ocupãrii forţei de muncã: Art. 82. - În sensul prezentei legi, prin absolvent al unei instituţii de învãţãmânt se înţelege persoana care a obţinut o diplomã sau un certificat de studii, în condiţiile legii, în una dintre instituţiile de învãţãmânt gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii.
3. Va inregistrati la ALOFM Campina. Mergeti si pe acolo sa vedeti ce va spune.