As dori sa imi spuneti care este procedura corecta de predare a documentelor firmei atunci cand acestea sunt solicitate de catre asociat. Precizez ca sunt administrator si actionar 50% intr-o firma si as dori sa ma asigur ca atunci cand predau actele asociatului meu nu voi avea surpriza ca acesta imi va sustrage documente pentru ca mai tarziu sa ma acuze de administrare defectuasa.
S-au mai intalnit astfel de cazuri sau sunt eu paranoic? Daca s-au mai intalnit stici cum ma pot proteja?
Numai dvs. stiti ce fel de asociat aveti, dar nu inteleg de ce trebuie sa ii predati asociatului ( care, din ce deduc eu, nu are si calitatea de administrator) actele societatii?
exista adunarea asociatilor, unde puteti dezbate o multitudine de situatii, prevazute de L.31/90 si sa hotarati asu[pra problemelor de conducere ale firmei, insa raspunderea pentru administrarea ei va revine dvs. , atata timp cat indepliniti functia de administrato; cat priveste celalalt/ceilalti/ asociat/i , care nu are/au o anume functie in firma, nu poate/pot sa ceara, cand cheful le dicteaza, actele!! consultati un avocat!:stunned:
Am citit legea 31 de vre-o 10 ori si imi amintesc ca administratorul are obligatia de a pune la dispozitia actionarului documentele firmei daca acesta le solicita.
Relatia noastra nu era asa... problema a aparut de anul acesta ca asociatul meu care este administrator intr-o firma concurenta (la vremea respectiva parea sa nu fie o problema asa ca am fost de acord) a inceput sa ameninte cu obstructionarea activitatii daca nu voi continua sa cumpar de la el anumite produse. Nu am fost de acord cu acest santaj si in consecinta ma astept al ce este mai rau.
Care este motivul predării ??? Nu pot fi verificate la sediul firmei ? Oricum, practica şi logica spune că musai trebuie făcut un proces verbal de primire-predare, cu opisul aferent ( registrul seria no. , cu filele de la pânaă la...etc). Documentele contabile nu se iau acasă în schimb...
Asociatul care nu are calitatea de administrator nu se poate amesteca atunci când îi tună în trebile împărăţiei.
A convocat vreo adunare generală extraordinară cu un punct pe ordinea de zi care să vizeze actiuvitatea dvs. ca administrator? Cenzori aveţi ?
Vreau să spun că aveţi posibilitatea, ca asociat şi administrator, să vă opuneţi unei astfel de solicitări dacă nu sunt respectate prevederile actelor constitutive şi la Legii 31/1990 în ceea ce priveşte administrarea societăţii şi controlul acestei activităţi. Succes!!!
Mi-a trimis un e-mail prin care imi spune ca vrea sa vada actele societatii pe lunile ian - feb. si atat. Problema este ca pe cele doua luni sunt destul de multe documente (aproximativ 6 bibliorafturi plina la refuz). M-am gandit la un opis... dar este o munca foarte greioaie inserierea si semnarea pe fiecare fila. Mei este si urmatoarea problema. In dosar sunt si Z urile caselor de marcat. Si acestea trebuiesc numerotate? Cred ca varianta cea mai buna este sa vina sa le verifice la sediul societatii in prezenta mea. nu stiu daca sunt acoperit de lege in sensul acesta.