Manole Dumitru a scris:
Administratorul este obligat sa incaseze sumele de intretinere afisate pe lista de plata. Privind penalizarile, administratorul trebuie sa emita o chitanta separat, Dar penalizarile sunt debite din momentul cereri lor in judecata. Deasemeni si instanta va admite acele penalizari doar in urma unei expertize contabile.
Sa incercam a lamuri fiecare din aceste fraze.
Administratorul nu este obligat sa incaseze, ci este datoria, menirea lui, daca este si casier sa incaseze sumele afisate pe lista de plata inclusiv penalizarile afisate.
Numai incasarea fondului de rulment se face prin eliberarea de chitanta separata de celelalte cote, contributii, penalizari, chirii... De ce? Pentru ca fondul de rulment este singurul care se poate returna proprietarului in conditiile legii. Toate celelate sume se pot incasa pe aceeasi chitanta.
Penalizarile, ca orice alte sume afisate pe lista de plata se pot contesta in termen de 10 zile de la afisare, cu raspuns in maxim 7 zile, conform legii. Necontestate in acest termen, inseamna ca proprietarul a fost de acord cu ele.
Instanta va admite debitele, cotele restante, penalizarile calculate..., in urma cererii de chemare in judecata si a documentatiei depuse la dosar. Numai daca in instanta, restantierul nu recunoaste debitele si solicita stabilirea acestora de catre un expert, instanta poate admite efectuarea expertizei pe cheltuiala restantierului. Expertiza se face de catre expert desemnat de instanta si caruia i se stabilesc obiective clare cu privire la verificarea si recalcularea debitelor si va realiza aceasta doar dupa ce restantierul achita onorariul acestuia stabilit tot de instanta.