avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 515 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... cum obtin pensia stabilita in hotarare?
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

cum obtin pensia stabilita in hotarare?

Sunt majora, studenta si am o sentinta def, irevocab, investita-din martie a.c. prin care tatal meu e obligat sa-mi plateasca pensia din urma(aug 2010) si chelt de judecata.
-Cand s-a judecat procesul , tatal nu avea loc de munca si s-a stab pens la sal min.
-Am aflat acum firma la care e angajat inca din luna martie a.c.
-Pana acum nu mi-a platit nimic, asa ca am facut plangere penala ,direct la procuratura, in luna mai, dupa 2 luni, dar nu am primit niciun raspuns pana acum si nici nu am fost chemata pt declaratii. Atunci nu stiam ca e angajat.
Va rog, spuneti-mi ce pot face?
E obligata firma la care lucreaza sa-i retina pensia si banii din urma daca ii trimit sentinta? Sa ma duc la executor, poate sa-i puna executorul poprire pe salariu?Alte bunuri nu are.
Sa ma duc iar la procuratura sa le spun ca lucreaza sau sa astept mai intai 2 luni de la ultima plangere, ...?Sa-l dau iar in judecata, sa cer actualizarea pensiei la sal min pe 2011 pana la data angajarii, si apoi la niv salariului, sa spun ca nu a platit?
Termin facultatea pana s-o judeca ...
Va rog, invatati-ma ce sa fac. Va multumesc.
ar trebui sa mergeti la parchet sa vedeti daca se ocupa cineva si de plangerea dvs si sa le spuneti ca e angajat si de cand, poate stiti si unde.
daca pensia fixata e mica si aveti informatii ca salariul tatalui permite plata unei pensii mai mari, il puteti actiona in judecata pt marire.
mergeti la un executor jud cu hot pt a i se pune poprire pe salariu
Nu vreau sa par rautacioasa... Sunteti majora, la vremea stabilirii pensiei tatal dv nu era angajat.... Cu atatea drumuri pe la judecatorie, parchet, executor, mai bine ati investi acest timp in cautarea unui loc de munca.
In ceea ce priveste sentinta pe care o aveti:
-societatea la care lucreaza in prezent tatal dv nu are nici o obligatie sa retina si sa va vireze banii daca dv sunteti cea care trimite sentinta; sentinta nu ii este opozabila societatii ci tatalui dv.
-daca doriti poprirea, mergeti la un executor judecatoresc si solicitati recuperarea sumelor restante;
- puteti sa va actionati tatal in instanta in vederea majorarii pensiei de intretinere, indicati instantei adresa exacta a societatii unde este angajat si solicitati ca instanta sa ceara relatii de acolo si sa infiinteze poprirea pe salariul tatalui
ce treaba are locul de munca al fetei cu pensia de intretinere la care este obligat tatal?mica sau mare aceasta pensie este un drept al acestui copil care inca se afla pe bancile scolii. mult mai important e sa-si vada de scoala asa cum trebuie(mai ales daca invata la zi)...nu avand si un servici si trecand prin scoala ca gasca prin apa.sa mearga sa isi ceara drepturile chiar daca nu va avea material de castigat ,macar va castiga experienta si de ce nu...poate se va indrepta spre acest domeniu al judecatii drepte.
Ultima modificare: Marți, 21 Iunie 2011
ContSters114133, utilizator
Multumesc Doamna " desirelia75".
1. in primul rand mergeti la executor pt.ca acesta sa execute hotararea pe care o aveti, prin poprire pe salariu(pt.pensia de intretinere din urma-aug.2010 si chelt.de judecata)
2. pentru pensia datorata din martie a.c., data de la care tatal dvs.s-a angajat, puteti sa faceti actiune civila separata sau eventual sa vedeti daca puteti sa solicitati sumele in cadrul procesului penal, prin consituire ca parte civila; in acest sens, ar fi bine sa mergeti la parchet sa-i informati despre locul de munca al tatalui dvs.si sa aratati ca doriti sa completati plangerea penala prin declaratie de constituire ca parte civila, solicitand pensia de intretinere recalculata in functie de salariul tatalui dvs.

Alte discuții în legătură

Pensie de intretinere mirela150280 mirela150280 am primit acasa hotararea prin care fostul sot este obligat sa trimita copilului 25%din salariu.dar nu scrie o suma fixa.de unde stiu eu cat ar trebui sa ... (vezi toată discuția)
Pensie alimentara din urma mikare mikare In urma cu cateva luni am intentat proces pentru marirea pensie alimentare a minoarului rezultat dintr-o casatorie anterioara. pensia a fost marita de la suma ... (vezi toată discuția)
Neplata pensiei alimentare nicoleta15 nicoleta15 Buna ziua! Fostul meu sot, tatal copilului care se afla in custodia mea, nu a platit in luna decembrie 2010 pensia alimentara. in luna ianuarie si februarie ... (vezi toată discuția)